yoin

gerton

Als ik cltr-c gebruik en iets selecteer, en daarna cltr-v is het zo
dat de ene keer het gecopieerde gedeelte geplakt wordt op het punt waar ik een klik met de muis geef. De andere keer zet autocad het gecopieerde gedeelte ergens ver daar vandaan neer.
welke instelling in de tekening staat dan niet goed.

alvast bedankt :roll:

Anonymous

Gebruik het commando "Copy with base point " in autocadtoolbar Edit.
wat er verkeert staat met" control C" weet ik ook nog niet, dit is ook mijn probleem.

tini van den wijngaard

Anonymous

Bedankt voor je reactieTini,

Jou oplossing heb ik eerder gehoord. Maar omdat ik iedere keer weer terug val in mijn oude patroon van ctrl C en V, wilde ik toch eens weten wat het nu is.

bart

waarschijnlijk heb je het basispunt waar je tekening begint niet gestandaardiseerd

volgens mij gebruikt   ctrl c  de oorsprong van je tekening bij het plakken
(0,0,0) als basispunt

verder kan het zijn dat je alleen in modelspace werkt (en de tekeningen dus op schaal afdrukt)

als je dan plakt vanuit een tekening 1:20 naar een 1:100 staat alles verder van de oorprong (het blad is in de 100 namelijk 5* zo groot als in de 1:20
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Anonymous

Citaat van: bartwaarschijnlijk heb je het basispunt waar je tekening begint niet gestandaardiseerd

volgens mij gebruikt   ctrl c  de oorsprong van je tekening bij het plakken
(0,0,0) als basispunt

verder kan het zijn dat je alleen in modelspace werkt (en de tekeningen dus op schaal afdrukt)

als je dan plakt vanuit een tekening 1:20 naar een 1:100 staat alles verder van de oorprong (het blad is in de 100 namelijk 5* zo groot als in de 1:20
Bij het knippen en plakken wordt de onderkant en de linkerkant van de te knippen onderdelen als coordinaat 0,0 gebruikt.
Ik zelf werk altijd met viewports waarbij het gebouw op een vast punt staat.
(kruising stramien A en stramien 1 is 0,0  :)

bart

dan zou ik het ook niet weten.

zelf maak ik (nog steeds) gewoon een block aan en insert deze in de andere tekening met explode aan omdat in (autocad 13 = eerste  windows versie) e.a. nog wel eens niet helemaal goed ging met knippen en plakken
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

gerton

Heren,

Ik ben er nu zelf achter gekomen wat er aan de hand is.

Je moet bij named UCS, de ucs op world zetten, ipv unnamed.

dan gaat het knippen en plakken altijd goed. (tot nu toe)
dus gewoon ctrl-c en ctrl-v

groeten en succes allemaal.

gerton :lol: