FastFiber

Xrefs

Gestart door JoJo1983, wo 10 01 2007, 11:54:03

Vorige topic - Volgende topic

JoJo1983

Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleem:

Ik werk met Autocad 2006 als ik maak altijd een tekening aan waarin ik Xrefs plaats een samenstellings tekening. Als ik nu een Xref wil wijzigen moet ik deze eerst afsluiten omdat hij anders aangeeft dat deze in gebruik is. Ik weet dat het mogelijk is dat je hem gewoon kunt wijzigen terwijl hij in gebruik is want ga je dan naar de samenstellins tekening dan geeft hij rechts onderin een ballon met xref is gewijzigd deze opnieuwd laden. Is hiervoor een systeemvariabele? hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groeten Johan

hulpje

Moet je niet dubbelklikken op de desbetreffende Xref?
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

julien

Citaat van: hulpje op wo 10 01 2007, 12:21:10
Moet je niet dubbelklikken op de desbetreffende Xref?

Dit zal waarschijnlijk enkel werken als dblclkedit aan staat

bart

staat xedit op 0
(de waarde wordt in de tekening opgeslagen dus zowel de xref als de samenstelling controleren)

het kan ook een netwerk probleem zijn
als je tekeningen lokaal zijn opgeslagen heb je het probleem dan ook ?
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

nasier

Citaat van: JoJo1983 op wo 10 01 2007, 11:54:03
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleem:

Ik werk met Autocad 2006 als ik maak altijd een tekening aan waarin ik Xrefs plaats een samenstellings tekening. Als ik nu een Xref wil wijzigen moet ik deze eerst afsluiten omdat hij anders aangeeft dat deze in gebruik is. Ik weet dat het mogelijk is dat je hem gewoon kunt wijzigen terwijl hij in gebruik is want ga je dan naar de samenstellins tekening dan geeft hij rechts onderin een ballon met xref is gewijzigd deze opnieuwd laden. Is hiervoor een systeemvariabele? hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groeten Johan

Hallo
Probeer met XLOADCTL te veranderen mogelijkheden 0, 1, 2
Waarschijnlijk moet het op 2 staan

Groeten Nasier

FastFiber