yoin

tomw

Ik gebruik momenteel cad 2007 LT en heb problemen met het opslaan van de tekeningen. De ene keer slaat hij de file op (als 2007 of 2000 file), de andere keer geeft hij een melding dat hij de file niet kan opslaan: unable to save to.. drawing saved to   .tmp. Op een gegeven moment kon ik het bestand toch opslaan,  ik sloot het bestand af, en het bestand was nergens meer te vinden. Weet iemand hier een oplossing voor?

Reimer

Ik heb zo geen idee wat de oorzaak van jouw probleem is. Het .tmp file is misschien te vinden in het opgegeven path bij options. Ga naar tools > options > tabblad files > temporary Drawing files location. Het hier opgegeven pad is de locatie van opgeslagen .tmp files.

Reimer

bart

het systeem bewaard onder het menu bestand de laaste 4 opgeslagen tekeningen automatisch dus daar moet je hem kunnen vinden.
lukt dit niet dan via je verkenner zoeken naar alle dwg bestanden die je vandaag hebt opgeslagen
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

tomw

Het is echt wel een raar probleem. Ik kan af en toe opslaan (meestal de eerste keer). Als ik dan iets wijzig en dan onder de zelfde naam wil opslaan d.m.v. opslaan of opslaan als, gaat dit niet. Heb zelfs 1 keer gehad dat cad na het opslaan het bestand verwijderde.

bart

staan de tekeningen op het netwerk ?

klinkt als een probleem met een gedeelde schijf
waarbij de informatie op het netwerk niet snel genoeg wordt bijgewerkt
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

tomw

Idd de bestanden staan op het netwerk. Heb geprobeerd om de bestanden op eigen schijf op te slaan en dit werkt wel. Bedankt voor de oplossing.

hulpje

Citaat van: tomw op wo 03 01 2007, 11:34:31
Het is echt wel een raar probleem. Ik kan af en toe opslaan (meestal de eerste keer). Als ik dan iets wijzig en dan onder de zelfde naam wil opslaan d.m.v. opslaan of opslaan als, gaat dit niet. Heb zelfs 1 keer gehad dat cad na het opslaan het bestand verwijderde.

Waarschijnlijk een klassiek probleem!
Je zegt zelf al, de 1e keer gaat goed, daarna wil je wijzigingen opslaan onder de zelfde naam en dan gaat het fout!
Er wordt waarschijnlijk gekozen voor de optie save i.p.v. qsave. (qsave staat voor quick save)
De gewone save komt in dit geval overeen met saveas.

Ik heb dat op de volgende manier opgelost.
In mijn acad.pgp heb ik een snel toets aangemaakt, zodat ik met bijv. "qs", mijn tekeningen kan "snel saven".
Wil ik mijn tekeningen onder een andere naam opslaan, dan heb ik daarvoor aangemaakt "SA", wat staat voor save as.

Is het zo duidelijk?

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

bart

Citaat van: tomw op wo 03 01 2007, 13:53:00
Idd de bestanden staan op het netwerk. Heb geprobeerd om de bestanden op eigen schijf op te slaan en dit werkt wel. Bedankt voor de oplossing.

Vraag julie systeembeheerder om er naar te kijken e.a. heeft iets te maken met de manier waarop window's xp met DNR adressen omgaat. (ik heb er zelf niet genoeg verstand van)
Maar e.a is op te lossen
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

FastFiber