yoin

TeQnologie

Volgens mij zit bij de LT versie ook renderen. Dan zou ik het daar gewoon mee doen. Kun je ook meteen wanden, gevels etc in de juiste kleur en materiaal zetten.
rendering type op Photo real zetten.
Destination op file zetten en de juiste groote van het formaat dat je wilt. standaard staat 640 x 480. maar die zal ik wel aardig verhogen door op more options te drukken.

daar kun je kiezen in welk formaat je hem wilt opslaan. Ik raad aan om TIFF te doen.

druk ok en dan druk op render en je kan hem opslaan als...

Ik zou gewoon een beetje met dat renderen spelen. Je kan ook mist aangeven bomen erin wanden kleuren je eigen materialen invoegen etc.

2e optie:
Zoom in de beeld in wat je in photoshop wilt uitwerken. en druk print screen. In photoshop ff croppen en bewerken..  8)

SUC6..

Leon Dooijes

dit kan op vele manieren.

Om een tekening om te zetten naar een raster file kun je gebruik maken van Plotten naar Raster File Format (dat kan in (acadLT 2000i)

Bij de plottermanager moet je dan als plotter kiezen voor Raster File formats. Je kunt bij de instellingen dan zelf opgeven wat voor resolutie je wilt hebben en wat voor file format (JPEG, TIFF, BMP etc)
Tip: Kies niet voor JPG, want dat is moeilijk verder te bewerken in Photoshop!
Er zit wel één maar aan deze oplossing. De lijnen uit AutoCAD worden 1 pixel dik. Dat betekent dat als je een hoge resolutie kiest de lijnen heel erg dun worden.

Je kunt de AutoCAD tekening ook uitplotten naar een Postscript format en dat inlezen in Photoshop of Illustrator.

Zelf maak ik, voor de mooiste resultaten, meestal de omweg via Flash.
Explodeer de tekening eerst helemaal plat.
Maak dan van de AutoCAD tekening een dxf file
Importeer deze file in Flash.
Geef het de gewenste grootte en maak daar dan een postscript file van en verwerk dat in je opmaak programma.

In plaats van Flash kun je waarschijnlijk ook wel Illustrator of Freehand gebruiken. Ik ken die programma's niet zo goed. maar jij wilt het voor een folder gebruiken dus ik ga ervan uit dat jij die programma's wel goed beheerst.

Succes

Leon

Raton

Wij hebben gewoon een jpeg printer  :P  Printer selecteren en destination folder opgeven... Klaar is keesje

Met vriendelijke groet,

Raton

julien

FastFiber