yoin

jo-king

Gegeven:
14 tekeningen met elks 20 layouts; elks zonder pagesetup.
via mijn sheetset, kan ik een publish dialog box openen van alle layouts & zo ze een correcte pagesetup geven (de helft moet op A3, andere helft op A4) & ze plotten.

Probleem:
Kan ik deze pagesetups toekennen aan de layouts?
manueel kan ik een voor een de layouts openen & de pagesetup toekennen, maar dit duurt uren (telkens de layout inladen, pagesetup-venster open, de pagesetup inserteren & set current, apply, close & volgende layout)

thanks
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

Reimer

Ik ken geen mogelijkheid om je probleem op te lossen. Om sneller een bestaande pagesetup toe te passen heb ik de volgende korte lisp gemaakt:

(defun C:A4 ()
    (command "-plot" "no" "" "A4" "" "n" "y" "n")
(prompt "          de pagesetup    A4    is nu ingesteld")
  (princ)
)

Een pagesetup met de naam A4 moet dan wel in de tekening bestaan. Alle andere namen kunnen natuurlijk ook.
Hopelijk scheelt dit iets in het werk.

Succes,
Reimer

jo-king

Citaat van: Reimer op wo 29 11 2006, 12:57:34
Ik ken geen mogelijkheid om je probleem op te lossen. Om sneller een bestaande pagesetup toe te passen heb ik de volgende korte lisp gemaakt:

(defun C:A4 ()
    (command "-plot" "no" "" "A4" "" "n" "y" "n")
(prompt "          de pagesetup    A4    is nu ingesteld")
  (princ)
)

Een pagesetup met de naam A4 moet dan wel in de tekening bestaan. Alle andere namen kunnen natuurlijk ook.
Hopelijk scheelt dit iets in het werk.

Succes,
Reimer

Reimer, ge zijt ne schat ;)
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

HofCAD

Citaat van: jo-king op wo 29 11 2006, 12:27:26
Gegeven:
14 tekeningen met elks 20 layouts; elks zonder pagesetup.
via mijn sheetset, kan ik een publish dialog box openen van alle layouts & zo ze een correcte pagesetup geven (de helft moet op A3, andere helft op A4) & ze plotten.

Probleem:
Kan ik deze pagesetups toekennen aan de layouts?
manueel kan ik een voor een de layouts openen & de pagesetup toekennen, maar dit duurt uren (telkens de layout inladen, pagesetup-venster open, de pagesetup inserteren & set current, apply, close & volgende layout)

thanks

Beste JO-KING,

Dit is misschien ook iets om je op ideeen te brengen.
http://www.theswamp.org/index.php?topic=12439.msg153420#msg153420

Met vriendelijke groet,
HofCAD CSI
ACADcadabra

FastFiber