FastFiber

"plot" probleem, 2 lijnen oplkaar tot 1 herleiden

Gestart door julle, di 06 04 2004, 11:29:27

Vorige topic - Volgende topic

julle

Bij het plotten van mijn samenstellingtekening ondervond ik een klein probleempje

Door dat sommige lijnen van de verschillende onderdelen op elkaar vallen worden ze dikker geplot , een vervelende zaak echter.
OP het scherm echt geen probleem , daar zie je er niets van.

De vraag is nu of iemand mij kan helpen hoe ik van deze 2 lijnen op elkaar eigenlijk maar 1 lijn kan maken, zodat als ik plot niet 2 verschillende diktes krijg waar ik met 2 lijnen over elkaar zat.

Dank bij voorbaat,
julle

Anonymous

Citaat van: julleBij het plotten van mijn samenstellingtekening ondervond ik een klein probleempje

Door dat sommige lijnen van de verschillende onderdelen op elkaar vallen worden ze dikker geplot , een vervelende zaak echter.
OP het scherm echt geen probleem , daar zie je er niets van.

De vraag is nu of iemand mij kan helpen hoe ik van deze 2 lijnen op elkaar eigenlijk maar 1 lijn kan maken, zodat als ik plot niet 2 verschillende diktes krijg waar ik met 2 lijnen over elkaar zat.

Dank bij voorbaat,
julle

Mischien kan je kijken in de volgende menu:
plotter config>device & document settings>merge control
dit kan de volgende instellingen hebben
line overwrite
line merge (mengen van kleuren naar een nieuwe kleur) :shock:

bart

Je beschrijft geen autocad versie of plotter type

maar ik ga er maar even van uit dat het geen penplotter meer is.

Het over elkaar afdrukken van twee de zelfde lijnen  (zelfde kleur en dikte) is niet zichtbaar op de afdruk.
alleen als je verschillende lijnen over elkaar plot treden er verschillen op ten opzichte van enkele lijnen.

als je de dunste lijn wilt zien moet je de verschillende onderdelen beter op elkaar afstemmen en de dikke lijn verwijderen of dunner maken.
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

lennert

Als er twee lijnen over elkaar staan, kan je je tekening opschonen met de functie overkill. type maar in en gooi hem over je hele tekening, dit houd je tekening ook lichter en makkelijker te bewerken. Ik neem aan dat je plot probleem ook gelijk verholpen is.

succes

yoin