FastFiber

Layer translator en layer groups

Gestart door Snuffel, do 12 10 2006, 09:59:47

Vorige topic - Volgende topic

Snuffel

Hallo iedereen,

Ik heb het probleem dat als ik mijn layers vertaal van van nederlands naar frans om omgekeerd dat ik dan ook deze layers verlies in de layer group die ik heb aangemaakt.  Ze staan natuurlijk nog wel bij all layers maar niet meer in mijn aangemaakte group.  Een filter kan ik niet gebruiken voor die group omdat ik op geen enkele manier kan onderscheid maken in de naam.  Ik dacht eventueel te selecteren op lijntype door nieuwe lijntypes met een specifieke naam aan te maken, maar voor het lijntype continuous is dat dus niet mogelijk.
Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat die layers als ze vertaald zijn ook nog in mijn group staan?  Of hoe ik mijn probleem op een andere manier kan oplossen?

Alvast bedankt
Snuffel

bart

Als je de namen van je layers aanpast met layer -> rename
in plaats van layertranslator
worden de namen in je filters aangepast

als je de translor een logje laat aanmaken heb je een mooi begin voor een script of lispje
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Reimer

Een properties filter zal de lagen niet meer meenemen wanneer de laagnaam niet meer aan de aangegeven eigenschappen voldoet. In acad2007 kunt je properties filter omzetten in een group filter (deze neemt alleen de handmatig toegevoegde layers mee). Wanneer de layers veranderen van naam dan blijven ze wel in dezelfde filter zitten. Ik weet niet of deze bewerking ook mogelijk is in voorgaande acad versies.

Reimer

Snuffel

Bedankt voor je antwoord Bart.  Ik had helemaal nog niet gedacht aan rename.
Lispje is gelukt ook heb ik hier maar heeeeeeeeeel weinig kennis van.
Zo blijven mij layers idd in mijn group zitten, ook in het frans.
thanks

reimer,
snap niet goed wat je wil zeggen.  Blijven de layers in 2007 wel in een groupfilter staan als je vertaald via "layer translator"?  Bij 2006 is dit dus niet het geval maar via rename lukt het wel.

Snuffel

Reimer

Sorry Snuffel,

ik heb me vergist. Ik heb net even wat getest. Een layer die m.b.v. laytrans is hernoemt zit niet meer in de groupfilter waarin ik hem had gestopt. (Een layer die m.b.v. rename is hernoemt blijft inderdaad wel in de groupfilter aanwezig.)

Reimer

bart

(defun c:hernoemen()

(command "rename" "layer" "a025" "0_WIT")
        (command "rename" "layer" "a035" "0_GEEL")
        (command "rename" "layer" "a050" "0_GROEN")
        (command "rename" "layer" "a070" "0_BLAUW")
        (command "rename" "layer" "r025-red" "0_ROOD")
        (command "rename" "layer" "r035" "0_MAGENTA")
        (command "rename" "layer" "r050" "0_D-ROOD")
)

boven is een voorbeeld  van een lisp
is niets moeilijks aan
met de log file van de layertranslator en een beetje knippen en plakken heb je
je nederlands <-> frans zo voor elkaar
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

yoin