FastFiber

Drawing properties - titelblock - fields

Gestart door Tomppie, wo 13 09 2006, 16:18:10

Vorige topic - Volgende topic

Tomppie

Hey allen,

Ik heb een vraagje over een titelblock.
Wij hebben een titelblock gemaakt. Wij werken met verschillende layouts om af te drukken.
Dus dit wil zeggen dat we verschilende titelblokken nodig hebben.

Sommige delen van de titelblok zijn vast en moeten op elke titelblok in de verschillende layouts terug komen.
Ik zou deze graag in 1 keer invullen en daarna niet meer. Ook hetzelfde als de revisie's dat het overal in 1 keer aangepast is.

Sommige zullen misschien zeggen met attributen maar dan moet ik in elke layout sommige delen aanpassen. Zoals bvb revisie.
Ik was aan het denken met fields te werken en dan bij drawing properties, op het tabblad Custom, daar die delen in te vullen en dan met een field in te brengen in de titelblock. Maar als ik de titelblock verplaats naar een andere tekening dan is dat alles weg wat in drawing properties staat op het tabblad custom, wat natuurlijk een beetje logisch is. Is er een manier om dat toch op te lossen? Via welke weg doen jullie dat? Als jullie moeten plotten met verschillende layouten, passen jullie dan elke keer jullie vignet aan of hebben jullie een manier om dat in 1 keer te doen. De manier "refedit" vind ik ook niet echt geschikt aangezien er bij ons mensen zijn die er helemaan niets van snappen.

Alvast hartelijke bedankt om dit te lezen en eventueel een oplossing te geven,

bedankt

Brosens tom

Manu

je plaatst in je modeltekening een reeks tekstblokken.
Je kan nu in je layouts en je verschillende types titelhoeken kleine viewports aanmaken met zicht op de tekst in je model.
Je hoeft dus maar 1x je tekst in je model aan te passen en alle layouts met hun titelblokken veranderen mee.
Maak desnoods een template van je model met de meest voorkomende layouts en hun titelhoeken... zo hoef je alles maar eenmaal op te maken..

Misschien een beetje primitief maar het kan wel werken..

groeten,

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

Joop

Een andere mogelijkheid is natuurlijk via DCL & Lisp een programmatje maken dat alles in een keer invuld.
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

Tomppie

je plaatst in je modeltekening een reeks tekstblokken.
De manier met tekstblokken in model en dan met viewports werken vind ik geen manier goede manier.
Er zijn mensen die dat durven te verwijderen en dan staan we terug op nul.
Dan moet ik eerder gaan denken om een programmatje te maken met DCL & LSP.
Heeft er iemand hier al een voorbeeld van waarop ik mij kan baseren?

Groeten

Tom

Joop

Met deze lisp, oorspronkelijk bedoeld voor BaBe, heb je een voorbeeld van het wijzigen van attributes met dezelfde tag.
Een gelovig volger van

Tomppie

Joop,

Heb wat tijd gevonden en heb ons vignet proberen te maken en ik denk dat het me redelijk gelukt is maar als ik het wil opstarten of het programma wil gebruiken krijg ik volgende foutmelding:
Command: vignet
Running....; error: bad argument type: lselsetp nil

Wat doe ik verkeerd? Of zou er toch een foutje zitten in het programma. Ik ken niet heel veel van LISP en DCL. Een heel klein beetje.

Kan er mij iemand helpen met dit probleem?

Joop

Dit, of dergelijke,  is een veel voorkomende foutmelding.
Het wil zeggen dat je de verkeerde soort data meegeeft aan een lisp opdracht.
In dit geval geef je een selectionset mee aan een opdracht die misschien een coordinaat of een e-name verrwacht.

Als je in de lisp editor een break point (F9) plaatst aan het begin van (b.v.) de tweede regel van je programmaen daarna laadt in de lisp console (contr=alt=e) en runt, dan stopt het programma bij de break.
Met F8 kun je nu stapje voor stapje door je programma wandelen en zodra je de foutmelding krijgt sta je op de plek waar je de verkeerde data levert en/of ontvangt.

Als je mij het programma inclusief de DCL en het te wijzigen blok mailt kunnen we samen eens kijken hoe we hier uitkomen.

:D
Een gelovig volger van