FastFiber

Wipeout/Raster image zelf aanmaken

Gestart door Reimer, do 24 08 2006, 12:08:58

Vorige topic - Volgende topic

Reimer

Ik heb het volgende probleem:

in mijn layout wil ik graag een Noordpijl over de tekening heen zetten. Omdat ik de tekening niet door mijn pijl heen wil zien heb ik een wipeout achter mijn noordpijl geplaatst met dezelfde (vrije) vorm als de buitenkant van de pijl. Deze wipeout wordt bij properties weergegeven als een Rasterimage. Hij heeft een zwarte rand, maar die wil ik graag weg hebben. Deze rand reageert niet op de instellingen van imageframe (0,1,2).

Mijn vraag is eigenlijk of ik in acad zelf een vrijevorm rasterimage kan maken zodat ik alle eigenschappen ervan kan aanpassen. (Van een wipeout kan ik ook geen brightness/contrast aanpassen)

Reimer

Joop

Je kunt ook de draworder aanpassen van de verschillende elementen in je tekening.
Je vindt deze in het tools menu.

Joop
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

HofCAD

Citaat van: Reimer op do 24 08 2006, 12:08:58
Ik heb het volgende probleem:

in mijn layout wil ik graag een Noordpijl over de tekening heen zetten. Omdat ik de tekening niet door mijn pijl heen wil zien heb ik een wipeout achter mijn noordpijl geplaatst met dezelfde (vrije) vorm als de buitenkant van de pijl. Deze wipeout wordt bij properties weergegeven als een Rasterimage. Hij heeft een zwarte rand, maar die wil ik graag weg hebben. Deze rand reageert niet op de instellingen van imageframe (0,1,2).

Mijn vraag is eigenlijk of ik in acad zelf een vrijevorm rasterimage kan maken zodat ik alle eigenschappen ervan kan aanpassen. (Van een wipeout kan ik ook geen brightness/contrast aanpassen)

Reimer

Beste Reimer,

Waarschijnlijk zit de zwarte rand in het plaatje en is het niet het imageframe.
Kun je daarom de zwarte rand niet wegsnijden met het commando IMAGECLIP
of met het express tool commando CLIPIT?

Met  vriendelijke groet,
HofCAD CSI
ACADcadabra

jo-king

als je het commando WIPEOUT intypt, vraag hij FRAMES/POLYLINE

type FRAMES, en hij vraagt ON/OFF

type OFF, en je wipeout-frames zijn weg ;)

-- een andere optie, is SUPERHATCH (express tools)
hiermee kan je hatchen met een raster IMAGE; dewelke je zelf bepaalt. (met photoshop kan je het gewenst resultaat aanmaken)
voordeel hiervan is natuurlijk dat je een region (vrijevorm mogelijk) kan hatchen
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

yoin