yoin

Ben

Hallo,
Ik moet voor mijn werk evacuatieplannen tekenen.  Maar omdat het prijsverschil tussen autocad light of full 4000 EUR (light kost 1000 EUR en full 5000 EUR) bedraagt, had ik graag geweten wat eigenlijk het verschil is tussen beiden producten.  Om gewoon wat plannetjes te tekenen zal ligth wel volstaan, maar waarschijnlijk zal er in de toekomst ook nog gevectoriseerd moeten worden (omzetten van ingescande tekening naar dwg-bestand).
Weet iemand wat het verschil is tussen light en full of heeft iemand een document waarin dat goed uitgelegd staat, want ik kan het niet vinden op internet.

Dank u

Ben

bart

voor dergelijk simpel tekenwerk
(ik neem aan dat het hier de plattegrondjes betreft die je soms in een gebouw bij de deur aantreft)
heb je aan de lt versie waarschijnlijk ruim voldoende

het verschil tussen lt en de full versie betreft met namen het 3d deel van autocad
en lt kan niet omgaan met lsp/vba code en dergelijke
dat laaste zou een probleem kunnen zijn als je een deel van det tekenwerk wilt automatischeren.

Maar geen nood een lt versie kun je voor het prijsverschil met de full versie altijd upgraden.
dus een miskoop zal je wat dat betreft nooit doen
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Ben

Zeer bedankt voor je reactie Bart.
Ze zullen op het werk zeer tevreden zijn dat de light versie gaat volstaan.

Mss nog even dit.  Ze willen op het werk de databank koppelen aan deze plannen, dus als je op een kamer in autocad zelf klikt, zou dan ergens tevoorschijn moeten komen wat er op dat moment zich allemaal aan bureaumateriaal in de kamer bevindt.  Ik weet dat dit in Word mogelijk is door een icoontje bij elke kamer te plaatsen.  Is zoiets ook mogelijk in autocad.  Ik hoop van niet want ik vind zelf een vrij nutteloze tijdsbesteding.

De groeten.
Ben

Active_Immun

Hey,

Dit is weldegelijk mogelijk in AutoCAD. Doch zoals vermeld door Bart
Citeer...lt kan niet omgaan met lsp/vba code en dergelijke...
gaat dit niet in de Lt versie (via codering). Je kan wel enkele 'simple' macro's maken die je kunnen verderhelpen. Doch je gaat nooit hetzelfde bereiken zoals met een full.
Als ik me niet vergis is er in de 2006Lt versie ook de mogelijkheid om TAGS aan kamers, deuren en dergelijke toe te voegen die je inbrengt via een LIST (type Excell).

GreetZzz,
mE!
CAD is my LSD

Joop

Werkt de hyperlink functie ook niet binnen LT?
Je kunt in een full versie een hyperlink koppelen aan een query in Acces.
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

Active_Immun

Yep, hyperlink is mogelijk. Enkel opletten dat de list niet te lang wordt/is. Dacht dat er een beperking opzat van +/- 13000 regels.
CAD is my LSD

CvdB interieur

Is het niet zo dat bij LT 2007 de functie OTRACK reeds is vervat in de software, maar bij de LT 2006 niet?

In dat geval zou ik niet veel twijfelen en voor de LT versie gaan.

Ik werk met LT 2006 en de OTRACK mis ik verschrikkelijk  :(

Ben

Merci voor de reacties.
Kzal ze int begin toch maar voor de zekerheid 2007 LT laten kopen.

groetjes
Ben