yoin

Joop

Citaat van: Kenny H op do 20 07 2006, 13:55:07
Citaat van: Markske op do 13 07 2006, 07:53:15Dat specifieke probleem heb ik niet, maar wel iets gelijkaardigs...
als ik het commando ZOOM gebruik, en ik wil inzomen op bv een rechthoek (kader), dan lukt het me niet om te "snappen" met de vooraf ingestelde snaps (OSNAP), maar wel met een nadien gekozen snap (zoals bv _endp of). Als je begrijpt wat ik bedoel  :wink:

Ik heb me altijd afgevraagd hoe dat komt...

Misschien hebben ze dat ingebouwd omdat dit voor de meeste tekenaars irritant zou zijn.
Als ze willen zoomen (window) en je met uw muis over uw tekening gaan en dan geeft hij bij elk element uw, aanliggende (end, mid, center, perpendic, node,...), snapfunctie.
Voor de ene tekenaar is dit irritant, voor de andere een noodzaak.
Stel je heb een rechthoek die de grootte heeft van uw tekenveld, dus tot aan uw toolbars, als je deze zou zoomen met window en je selecteer linksonder en rechtboven via snaps,
dan is die rechthoek nog net zichtbaar. Als je nu zoomt zonder die snaps dan heb je steeds nog wat ruimte rond die rechthoek.
Ge zoomt gewoon rond uw rechthoek via snaps, bij het andere zoomt ge binnen uw rechthoek.
Volgens mij zou dit de rede zijn.

Bij zoom scale staan uw snaps wel aan!  :? Tis nu eenmaal zo.

Daar heb je toch F3 voor: toggle osnap
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

jo-king

ik heb ook zoiets voorgeha (acad2006), maar meer specifiek.. in layout-tabs, kon ik NIETS meer selecteren, snappen....

bij een collega kon ik (in acad2000) alles wel selecteren.

blijkt dat de aanwezigheid van TABLE-objecten deze fout geven. verwijder de tables & doe een REgen. alles werkt terug :) (bij mij)

proberen waard?
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional