yoin

Kev.

Wanneer ik een afmeting plaats wil ik mijn bematingsgetal omkaderd zien op mijn bematingslijn. Heeft iemand hier een lisp-bestandje hiervoor of weet iemand iemand een goede manier omdit gedaan te krijgen?

Mvg

Kev.

Manu

Ga naar je Dimension Style Manager en vink onder het tabblad 'Text' het vakje met 'draw frame around text' aan.
Geen lisp nodig ..

groeten,

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

Kev.

Och, easy style!  ik had er nog nooit opgelet,

Merci!

Kev.

bas106gti

Hoi,

Is er ook zoiets voor een tekstblok.
Ik werk veel met P&ID / Lay-out tekeningen waarbij we teksten plaatsen.
Het mooie zou zijn als we een tekstblok met een kader hebben.
Ook waarbij de kader zijn grote aanpast aan de tekstlengte.

gr.

Manu

Onder de expresstools zit de functie : "enclose text with object", je selecteert de text en kiest vervolgens 'rectangle' ...
je kan zelfs kiezen dat het kadertje zich aanpast naar de lengte van de tekst, óf die vaste afmetingen heeft..

groeten,

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

Markske

Citaat van: Manu op di 04 07 2006, 09:03:10
Onder de expresstools zit de functie : "enclose text with object", je selecteert de text en kiest vervolgens 'rectangle' ...
je kan zelfs kiezen dat het kadertje zich aanpast naar de lengte van de tekst, óf die vaste afmetingen heeft..

groeten,

Manu

je kan inderdaad o.a. een cirkel of rechthoek laten tekenen rondom een tekst met het "Express"-commando TCIRCLE
spijtig genoeg zit dit commando niet in ACAD2002  :(

weet iemand een manier om dit toch te kunnen gebruiken?
misschien via een lispje of zo??

deze bestanden heb ik bij de Expresstools van ACAD2006 teruggevonden die met TCIRCLE te maken hebben:

acet.chm
acet1501.pgc
acetauto.lsp
acettxt.lsp
sysvdlg.dat

Maar simpelweg deze bestanden kopieren en laden in ACAD2002 lukt niet...
Iemand een andere oplossing???

Alvast bedankt,
Markske

Joop

Markske,

Om de commando's van de expresstools te kunnen gebnruiken moetje de gehele express menu in 2002 laden.
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

FastFiber