FastFiber

functie in VBA

Gestart door Edwin, wo 25 02 2004, 19:43:36

Vorige topic - Volgende topic

Edwin

Tijdens mijn afstuderen ben ik op een probleem gestuit dat mij veel tijd gaat kosten. voor mijn afstuderen luid mijn opdracht het automatiseren van een ontwerp. via berekeningen in Excel worden nu handmatig gegevens uit deze berekening in AutoCAD ingevoerd. Dit is te automatiseren via VBA. Nu ben ik al redelijk ver in de materie gedoken en krijg het al voor elkaar om via Excel een gegevensblad met punten en radia's een tekening te krijgen in AutoCAD.

Maar nu komt mijn probleem. ik wil er een Fillet functie in gaan verwerken. ik heb bij een deksel van een tank twee boogstukken die aanelkaar moeten worden gesloten. Via een Fillet functie hoe ik maar een van de twee bogen te tekenen en de andere wordt gemaakt door het Fillet functie.

Maar nu kan ik nergens een Fillet Functie vinden. En als ik deze zelf moet gaan aanmaken kom ik tijd te kort voor mijn afstudeeropdracht, deze moet in mei worden ingelevert. Is er een mogelijkheid om via jullie aan juiste informatie te komen, of is er al eens een dergelijke functie ontworpen.

Ik hoop snel een reactie te ontvangen, of de Functie zelf of richtlijnen van hoe ik het beste en in welke richting te gaan werken.

bart

Waarom fillet ?

ik ben niet zo thuis in vba (wel aardig in lisp)
Ik vraag me af waarom je niet gewoon de lijnstukken tekent
alle punten zijn bekend en de routine om een boog te tekenen heb je naar ik begrijp al een keer toegepast ?
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Remo

Je kunt altijd SendCommand gebruiken, dan kan je alle standaard AutoCAD Commando's direct naar de commandline sturen vanuit VBA
beetje rucsichtloos... maar het werkt wel.....