FastFiber

Shaded viewport options

Gestart door Markske, do 01 06 2006, 14:18:30

Vorige topic - Volgende topic

Markske

Hoi,

ik heb een probleem met het afdrukken van hidden-lines.

ergens heb ik al wel begrepen dat je daarvoor in het plot-menu iets moet doen met de Shaded viewport options. Maar wat als dit lichtgrijs staat (dus niet kan worden aangevinkt)?

ik heb een 3D tekening gemaakt in Modelspace en heb in Paperspace een viewport aangemaakt met daarin een SW isometric view.
(ik werk met ACAD2006)

Please help!!!
Markske

hulpje

Markske,

Je moet het viewport op hidden zetten!
Tik in de command line mv in, kies voor de optie hidden en selcteer de viewport.

Succes!

Richard :D
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

Markske

heb het uiteindelijk gevonden... maar niet op de manier zoals het zou moeten (vind ik)

je moet een viewport maken (maar niet via Convert object to viewport)
en nadien kan je, als je je viewport hebt geselecteerd, naar je Properties-menu gaan, en daarin kies je onder Misc - Shade plot - Hidden

een beetje omslachtig vind ik persoonlijk, maar ja... het werkt  :wink:

Greetz,
Markske

HofCAD

Citaat van: Markske op do 01 06 2006, 14:39:32
heb het uiteindelijk gevonden... maar niet op de manier zoals het zou moeten (vind ik)

je moet een viewport maken (maar niet via Convert object to viewport)
en nadien kan je, als je je viewport hebt geselecteerd, naar je Properties-menu gaan, en daarin kies je onder Misc - Shade plot - Hidden

een beetje omslachtig vind ik persoonlijk, maar ja... het werkt  :wink:

Greetz,
Markske

Beste Markske,

Je zegt "je moet een viewport maken (maar niet via Convert object to viewport)", waarom dan niet?
Ik kan zowel met properties, met MVIEW, met -VPORTS en met in de instelling bij het PLOT
commando [As displayed/Wireframe/Hidden/Rendered] veranderen in paperspace!

Met vriendelijke groet, HofCAD CSI
ACADcadabra

Markske

Citaat van: HofCAD op do 01 06 2006, 15:53:26
Beste Markske,

Je zegt "je moet een viewport maken (maar niet via Convert object to viewport)", waarom dan niet?
Ik kan zowel met properties, met MVIEW, met -VPORTS en met in de instelling bij het PLOT

Hoi HofCAD,

mij is het al opgevallen als ik bv. een rechthoek teken en die dan in een viewport verander via het icoon Convert object to viewport, dan ontbreekt er bij mij in het Properties-menu de menu-tjes Misc en Geometry... heel raar is dat, niet?  :? (ik werk met ACAD2006)

Groetjes,
Markske

HofCAD

Citaat van: Markske op vr 02 06 2006, 07:55:20
Citaat van: HofCAD op do 01 06 2006, 15:53:26
Beste Markske,

Hoi HofCAD,

mij is het al opgevallen als ik bv. een rechthoek teken en die dan in een viewport verander via het icoon Convert object to viewport, dan ontbreekt er bij mij in het Properties-menu de menu-tjes Misc en Geometry... heel raar is dat, niet?  :? (ik werk met ACAD2006)

Groetjes,
Markske

Beste Markske,

Bij mij zijn ze in AutoCAD 2006 wel in de dialoogbox van het commando Properties te vinden.

ACADcadabra

Markske

Beste HofCAD,

als ik de rechthoek/viewport selecteer dan zie ik bovenaan in de Propertiesbox een flyout-menu met daarin All (2). Als ik daarop klik kan ik ook nog Viewport (1) of Polyline (1) selecteren.
blijkbaar ziet AutoCAD mijn geconverteerde rechthoek als twee objecten, nl. een viewport én een polyline... en dat had ik even over het hoofd gezien.

Problem solved  :D

Groetjes,
Markske

yoin