yoin

Skaleskander

Ik vind het nogal een idiote vraag maar ik heb nog nooit eerder voor volgend probleem gestaan:

Van een architectenvennootschap kreeg ik cd's binnen met .plt bestanden. Het plotten ervan lukt me niet.
Besturingssysteem is Windows XP en ik gebruik Autocad 2007. Eerdere versies van autocad heb ik ook geïnstalleerd staan (2006,2005,2002).
De plannen zouden geplot moeten worden op een netwerkplotter (Winprint32) geïnstalleerd op een printerserver (PC18).

Iemand een suggestie?
Alvast bedankt,
Alexander

hulpje

Als het goed is, zijn er progjes, die PLT bestanden kunnen omzetten naar DXF.
Daarmee kun je dan op een "gewone" manier printen.

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

bart

Citaat van: Skaleskander op vr 05 05 2006, 10:08:17
Ik vind het nogal een idiote vraag maar ik heb nog nooit eerder voor volgend probleem gestaan:

Van een architectenvennootschap kreeg ik cd's binnen met .plt bestanden. Het plotten ervan lukt me niet.
Besturingssysteem is Windows XP en ik gebruik Autocad 2007. Eerdere versies van autocad heb ik ook geïnstalleerd staan (2006,2005,2002).
De plannen zouden geplot moeten worden op een netwerkplotter (Winprint32) geïnstalleerd op een printerserver (PC18).

Iemand een suggestie?
Alvast bedankt,
Alexander

waarschijnlijk krijg je een data error op je printer
pdf bestanden kunnen namelijk erg groot worden als je ze naar de printer stuurd.
zet in de instellingen van je printer op het tabblad advenced de optie in computer even tijdelijk aan
dan worden de prints in stukjes naar het geheugen van de printer gestuurd.

ps. de optie na het afdrukken weer terug zetten omdat het afdrukken van tekeningen met deze optie aan veel langer duurt
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

hulpje

Bart, dit gaat over PLT bestanden!
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

bart

Citaat van: hulpje op vr 05 05 2006, 13:10:22
Bart, dit gaat over PLT bestanden!

je hebt helemaal gelijk niet goed gelezen  :oops:: (wie geeft er tegenwoordig nog plt bestanden mee  :roll:)

om plt bestanden af te drukken moet je weten voor welke printer ze zijn gemaakt
je kan dit soort bestanden alleen afdrukken op een printer die met de zelfde taal werkt

als het een hp is gebruikt deze meestal (nog) hpgl2  om dit soort bestanden te openen bestaat diverse software
(aan de expresstool converst plt toe dwg heb je niets vant deze werkt alleen met zuiver hpgl)

ik zou het echter niet aandurven om zomaar plt bestanden af te drukken zonder aanvullende info van de maker
Ik heb mee gemaakt dat er gewoon stukjes van de tekening ontbraken omdat de printer niet helemaal gelijk waren
bijvoorbeeld plt's gemaakt voor de hp 220 afgedrukt op de hp 450 (volgens hp zou dat altijd goed gaan wat dus gewoon onzin is omdat er verschillende tekeningen uit kwamen met de zelfde plt bestanden)

Als ik jouw was zou ik een dwf/pdf/dwg middels etransmit van de architekt vragen
doet hij hier moelijk over dan stuurt hij maar een afdruk op per post.

ps. bewaar de plt's wel
als je verders niets krijg kan je altijd nog hpgl2dxf er op los laten om een onderlegger te maken.

Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Skaleskander

ok... bedankt voor het antwoord!

Uw uitleg was zeer duidelijk! ook wat betreft die pdf's hoor.. kom ik zowieso ook nog tegen.

mvg,
Alexander