yoin

jo-king

Hallo,

Is het mogelijk om op 1 layout, verschillende viewports te hebben van hetzelfde object, maar die in verschillende pendiktes worden geplot?

een soort van "scale plotwidth per viewport-scale"
mijn layout wordt geplot op 1:1

bv: een viewport van een appartement op A4 (schaal 1/100) met muren op pendikte "cyan 0.7"
hetzelfde play wordt als overzichtsplannentje op een andere viewport weer gegeven, op schaal 1/1000
deze cyan-muren maken het overzichtsplan momenteel onleesbaar!

ik kan natuurlijk heel mijn tekening copieren en met dubbele layers werken (layer-freeze in current viewport) of een klein overzichtsplannetje extra tekenen, maar dit is omslachtig werk.

thx
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

Joop

In het properties window van de viewport de line weight op 0.18 zetten (of zoiets).

Dus de viewport zelf en niet van de modelspace.
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

jo-king

de lineweight instellingen worden nutteloos,
omdat de ctb zegt dat bv "GREEN "moet worden geplot op 0,5

daardoor wordt mijn lijn op eender welke schaal geplot in een 0,5 pendikte.

kan ik hier geen intelligentie aan toevoegen, dat hij (op mijn commando) de ctb's-instellingen verschaalt met de viewport-schaal?

CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

sjakie79

Hallo allemaal,

Graag zou ik dit topic nieuw leven in willen blazen, aangezien ik hetzelfde probleem heb volgens mij.

Concreet: is het mogelijk om 1 layer verschillende plot/pendiktes te geven in 1 tekening bij verschillende viewports?
In de ene viewport dient de layer geplot te worden met een dikte van 0.35mm, terwijl in een andere viewport deze layer ondergeschikt is en slechts in 0.1mm dik te worden geplot.

Weet iemand of dit mogelijk is?

Gr.

sjakie79

Bedankt roy_043,

Dit is exact wat ik nodig had.

Vriendelijke groeten,

Sjaak