FastFiber

Custom paper size (printable area)

Gestart door Danny, ma 05 12 2005, 12:04:13

Vorige topic - Volgende topic

Danny

Hallo,

Hoe kan ik de printable area veranderen van het a4 formaat? Zelf werk ik met AutoCAD 2006 en
ik print met een gewone standaard printer. Dus geen plotter. Het verste waarmee ik kom is
de printer selecteren bij plot en vervolgens properties. En daarna Modify Standard Paper Sizes.
Verder kan je dan de printable area veranderen. Maar daarna slaat AutoCAD het op als
een pmp-file. En ik kan niet het papierformaat kiezen bij paper size die ik heb verandert. Is er
misschien ook een mogelijkheid om een heel nieuwe papierformaat toe te voegen? Dat is
misschien beter, want zo behou ik de oude a4 formaat.
Ik hoop dat jullie er een beetje uit komen. Bij voorbaat dank.

Mvg,
Danny

jo-king

je was goed op weg.:)

Je moet inderdaad bij plot menu de printer selecteren en properties aanklikken.
hierbij kan je afhankelijk van je printer(merk/type) custom paper sizes aanmaken / standard paper sizes modify-en :)
bij het modifyen selecteer je (in jou geval) A4 & klik je modify.
nu kan je de witmarge aangeven van de vier kanten van je blad. Hoe kleiner de getallen hier, hoe groter je print-oppervlakte dus

klik volgende & geef een duidelijke naam aan de PMP file. Klik dan voltooien.
wanneer je nu terug in je printer-properties-menu komt, klik je OK & autocad vraagt je om een PC3 bestand te maken. je hebt hierbij de opties om een tijdelijk bestand te maken (alleen van toepassing op huidige plot) of saven naar een te specifieren bestand. (doe dit:)

vanaf nu kan je plotten op de gewenste papier-formaat, door de plotten naar het PC3 bestand ipv de system-printer.
-> je keuze van printers is net groter geworden omdat je een op-maat-gemaakte-printer hebt gedefineert :) veel succes.

Jo-KING
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

Danny

Hartstikke bedankt jo-king.
Het is me gelukt, bedankt dat je zo snel kon reageren.

Mvg,
Danny

FastFiber