FastFiber

plot hide lines ?

Gestart door TeeHaaCee, vr 02 12 2005, 18:00:52

Vorige topic - Volgende topic

TeeHaaCee

Hallo
ff vraagje,

'hoe kan ik als ik in een 3d model opgebouwd uit solids, een 'hide' doe , dat zicht uitplotten ? '

...als ik het vanaf daar uitplot krijg ik telkens alle lijnen te zien en dus ook deze die je 'in het echt' niet zou zien, worden ook afgedrukt ...

iemand een oplossing ?
mvg
THC

bk2gsta

in het plotvenster kun je dit aangeven. In autocad 2006 onder het kopje "shaded viewport options". Bij andere versies weet ik het niet meer. Tevens kun je dit aangeven door de gewenste viewport in paperspace op properties te klikken en dan heb je bij "shade plot" een aantal keuzes.

Hopelijk heb ik je hiermee wat kunnen helpen

grtjs van Gerard

TeeHaaCee

Hum hja,
aar waar vind ik dat knopje 'shaded viewport options' ? vroeger kon je die aanklikken in je plot screen, maar in autocad 2006 zie ik dat niet echt staan :s?

mvg
THC

Gene

Hey
In het dialoogvenster "Plot", bij de optie "Schaded Viewports options" de optie Schaded plot "HIDDEN" selecteren en alles is opgelost.

MVG

TeeHaaCee

dan vrees k dat ik een 'vreemde' autocad staan heb :s
in het 'PLOT' dialoogvenster kan ik namelijk niets van een shaded view optie kiezen, ik kan daar enkel , de schaal, de print area, de soort printer en het centreren van de plot kiezen ... (als iemand intresse heeft kan die een screenshotje verkrijgen)
ik vind het bizar dat ik die optie nergens zie staan in het plot dialoogvenster .. of ergens anders ...

nog iemand die hulp kan bieden ?

TeeHaaCee

He hallo,
uiteindelijk toch goed nieuws , gevonden, het moet idd via die optie van shaded view enz. maar die optie staat bij mij niet in het 'plot' dialog, maar in het 'page setup manager' menu ...

bedankt voor de hulp
mvg
THC

Gene

Hallo,

Je werkt toch met AutoCAD 2006 zei je!!!!
Kijk dan is goed rechts bovenaan 2de vak

MVG

PS kan er me iemand vertellen hoe je een afbeelding invoegt in een bericht?

julien

Normaal gezien krijg je onder het vak waar je je tekst typt de tekst "Extra opties" te zien.
Hier kan je een bijlage plaatsen.

Gene

Citaat van: julien op za 03 12 2005, 16:18:42
Normaal gezien krijg je onder het vak waar je je tekst typt de tekst "Extra opties" te zien.
Hier kan je een bijlage plaatsen.

Julien

Ik ben is even gaan zien maar bij mij is die optie niet aanwezig. Volgens de helpfunctie moet de beheerder dit toestaan

Remo

Remo

zit toch gewoon een knopje voor boven de rij smiley's ???

julien

Citaat van: Gene op za 03 12 2005, 17:46:56
Ik ben is even gaan zien maar bij mij is die optie niet aanwezig. Volgens de helpfunctie moet de beheerder dit toestaan
Ik moet dit idd toestaan en dit is ook het geval, maar om de 1 of andere reden kunnen sommige bezoekers toch geen berichten plaatsen, j-o-s is ook een van die personen.
Ik ben aan het uitzoeken wat het kan zijn maar 't is niet gemakkelijk...  :(

Gene

Raar maar waar!!!

Berichten plaatsen is geen probleem zoals je ziet, maar een eigen afbeelding invoegen kan ik niet.

:roll::cry: :oops: