yoin

Boochy

AutoCAD 2000i, windows 98.

Dit is het probleem, in deze CAD-file zijn 3 Vports in de Lay-out.
Bij het aanklikken van één vport merkte ik op dat er automatisch de extents zoom zich voordoet. Na een zoomscale uit te voeren en het afsluiten van deze vport. Alles goed. Vervolgens open ik de volgende vport. Er is een extents zoom op alle vports includes de al ingestelde vport.

Wat gebeurt hier is er een instelling om dit te veranderen of heeft deze CAD-file een bug????????  
Carpe Diem ;)

julien

Hebben dat hier ook eens voor gehad...
Het heeft iets te maken met Viewport - Display locked, te bereiken via de properties bar (Ctrl+1).

Boochy

Idd zo heb ik het verlopig opgelost dit probleem. Maar uiteindelijk heb ik dit nagekeken in andere cad-files en merkte op dat deze ook niet locked waren en bij het aanklikken geen verandering teweeg bracht bij de de aangeklikte vport en bij de andere. Zoals het in normale uitvoering gebeurd. Waardoor ik begon te denken dat er misschien via één of andere command dit probleem kan oplossen. Enkel vond ik deze niet.   :roll:  
Carpe Diem ;)

Johan Glasbergen

Het probleem kan veroorzaakt worden door de systeemvariabele UCSFOLLOW. Deze kan naast de MODELSPACE ook apart per VIEWPORT worden ingesteld.
Om het probleem op te lossen moet je in de VIEWPORT gaan staan en de variabele UCSFOLLOW de waarde 0 geven.

Even voor de duidelijkheid, dit moet in ieder VIEWPORT worden gedaan.

Boochy

Mercikes Johan.   :D

Dat is wat ik zocht se.  :wink:
Carpe Diem ;)