FastFiber

vraag omtrent meerdere viewports

Gestart door Coen, za 02 07 2005, 08:44:38

Vorige topic - Volgende topic

Coen

Ik heb een vraag omtrent dde vieuwport in autocad 2005. Ik loop tegen een probleem als ik in 1 layout meerdere viewport aan maak. Als ik de ene viewport al verschaald heb en ik open de andere dan gaan beide/alle viewport in de desbetreffende layout ZOOM EXTENTE. Hierdoor kan ik dus niet meer dan 2 viewports aan maken. Hetzelfde gebeurd als ik gewoon 1 layout heb. Als ik verschaald heb en ik ga vanuit mijn paperspace weer naar mijn modelspace dan doet hij weer ZOOM EXTEND, en kan ikw eer op nieuw verschalen.

Is hier een instelling voor, of heeft dat me te maken dat ik een light versie heb?

Kunnen jullie me mailen (chooijer@hotmail.com) cq hier reageren?

Groeten Coen Hooijer

WebRacer

http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/ps/dl/index?siteID=123112&id=2334435&linkID=2475161#section2
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ga er mij niet te veel over uitspreken, maar ik denk dat het een bug'je is in Acad2005, heb een gelijkaardig probleem kunnen oplossen door van de tekening een wblock te maken, een nieuwe tekening te openen, en dan die wblock van de tekening te inserteren en exploderen en saven..
was zelvde vieuwport-probleem, ik heb toen vermeld dat ik dacht dat het een systeemvariabel was nl. VIEWMODE, maar ben daar niet zeker van aangezien die ReadOnly is....
Op De bijgeleverde site kan je service pack voor Autocad 2005 afhalen, die al verschillende problemen zou moeten oplossen.

EVEN vermelden: IK heb dat nog niet getest die Service Pack!! Backup nemen dus!!!
:mrgreen:
?

Coen

Ja dat is een oplossing. Maar op deze manier omzijl je het probleem meer. Maar is er geen oplossig. Moet toch kunnen?

julien

Wij hebben soms hetzelfde probleem in acad 2004 en 'lossen dit op' door de viewports te locken.

cadtools@gmail.com

Ik weet niet of het hetzlefde probleem is waar ik eerder eens tegenaanliep... maar ...(?)

de variabele ucsfollow kun je per viewport aan/ uit zetten 1/0
Als ucsfollow aan staat zoom hij op deze vervelende manier uit zoals jij beschrijft ... ik zet hem standaard dus op 0 .. 8)

(is dit het misschien..)

julien

Citaat van: [email]cadtools@gmail.com[/email]de variabele ucsfollow kun je per viewport aan/ uit zetten 1/0
Als ucsfollow aan staat zoom hij op deze vervelende manier uit zoals jij beschrijft ... ik zet hem standaard dus op 0 .. 8)
Heb het even geprobeerd, maar voor mij is dit spijtig genoeg niet de oplossing...  :cry:

cadtools@gmail.com

dát is jammer.

PS in je viewport gaan staan (!) en dan UCSfollow instellen ook niet dus ... (?)

julien

Citaat van: [email]cadtools@gmail.com[/email]dát is jammer.

PS in je viewport gaan staan (!) en dan UCSfollow instellen ook niet dus ... (?)
:P
Toch juist!

Bedankt!

Coen

enw eet uje dan toevallig ook wat je moet instellen? Standaart staat de UCSfollow op 1 volgens mij. Maar er moet toch iets zijn dat als je van paper naar model gaat niet elke keer weer zoom extend?

cadtools@gmail.com

command : ucsfollow
command : setvar > ? > * (alle variabelen)

bekijk anders eens een helpfile ofzo..

FastFiber