yoin

H

Hoi,

Vaak maak ik gebruik van het inladen van een x-ref, om daar vervolgens vierkanten en rechthoeken overheen te tekenen (bijvoorbeeld voor het indelen van een gebouw in gebieden). De vierkanten arceer ik vervolgens met een solid fill. Daarvoor sleep ik nu vaak de xref naar rechts (of ik zet alle xref layers uit) en dan arceer ik de vlakken.

Is er ook een mogelijkheid dat bij het arceren alle lijnen van de xref genegeerd worden? Dan hoef ik niet moeilijk te doen met slepen en layers uitzetten.

gr H

julien

Als het kan ken ik de methode ook niet.

Als ik zoiets doe, dan selecteer ik de te arceren ruimte met select in plaats van Pick Points:

Je kan eventueel ook je xref even uloaden.

Chiel

Kan je niet beter je xref dan even op: unload. zetten?
en daarna weer loaden?
Dan hoef je niet streeds je layers bij elkaar te zoeken om ze weer aan te zetten

gery

Zoals julien al zei: bij het arceren selecteer je het object dat je wil arceren (in uw geval de rechthoek of het vierkant), en niet via "pick points".
AutoCAD 2020 - Windows 10

hulpje

Probeer eens LAYISO en LAYUNISO....
Hiermee isoleer je lagen, waarmee je iets wil doen.
Als je klaar bent met je acties, doe je LAYUNISO en ga je terug naar het moment, dat je LAYISO starte...

Let op! De eerste keer dat je LAYISO gebruikt, moet je wel even de settings aanpassen, stel hem in op OFF.

Je kunt de icoontjes vinden in de LAYERS II toolbar.
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

hulpje

En? Werkt mijn oplossing?
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

gery

H lijkt niet meer geïnteresseerd te zijn. Hij/zij zal vermoedelijk al een oplossing gevonden hebben.
AutoCAD 2020 - Windows 10

Jacob

Plaats gearceerde rectangels met dinamic blocks en je hebt nergens last van
Een expert is iemand die steeds meer weet over steeds minder.

H

Hallo,

Beetje late reactie maar de meest simpele optie (select ipv pick points) werkt voor mij het beste.

Citaat van: hulpje op di 23 01 2018, 13:40:08
En? Werkt mijn oplossing?

Dit werkt inderdaad ook goed! Maar vaak iets te veel werk, waardoor select een snellere optie is.

Dank.

gr H