FastFiber

Dynamic Block met Autonummers

Gestart door MartiniRacing, zo 11 03 2018, 16:21:36

Vorige topic - Volgende topic

MartiniRacing

Goedemiddag,

Voor een project waar ik mee bezig ben dien ik kalkzandsteen lijmelementen uit te tekenen.

Hiervoor heb ik een dynamic block gemaakt met 2 stretchfuncties met een maximale lengte en breedte. Tot zo ver dus geen probleem.

Ik wil echter ieder element een aparte nummer meegeven. Ik weet iets van fields.... maar wat ik zou willen is het volgende:

Iedere keer als ik het block insert kijkt Autocad hoeveel blocks met dezelfde naam in de tekening staan en telt daar 1 bij op.

Is dit mogelijk? En zo ja.... hoe krijg ik dat voor elkaar?

PS heb wel wat voorbeeldjes gezien met Array functie er in maar daar heb ik weinig aan aangezien ik ook te maken heb met kozijnsparingen die in de wanden zitten.

bart

Dat lijkt mij niet de juiste methode.
Persoonlijk zou ik kiezen voor een manier om de elementen te nummeren nadat de tekening klaar is.
Het voordeel hiervan is dat je grote stukken kan kopieren.
om vervolgens de nummers goed te zetten met een druk op de knop

er zijn al heel wat nummer routines in omloop
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

delangstevandestraat

Het lijkt me inderdaad het makkelijkst dat je in uw dynamische blocks een attrib plaatst, liefst met een standaardwaarde 00 bvb en nadien klik je met NUMOPT routine al deze 00's aan en dan worden ze automatisch genummerd.

Ter info : numeriekopteller.lsp telt het laatste numerieke deel van de tekststring +1 bij elke klik op basis van de eerste tekst die aangeklikt wordt.

test00-txt
wordt dan
test01-txt
test02-txt
test03-txt
test04-txt
test05-txt
test06-txt
Ik hou van werken,
ik kan er uuuren naar kijken...
daarom zorg ik ook dat er altijd genoeg overblijft voor morgen :-)