FastFiber

tekening uitprinten (opgelost)

Gestart door WTD, wo 23 12 2015, 11:56:52

Vorige topic - Volgende topic

WTD

Hallo,

Ik heb een bouwkundige tekening van 3 tekeningen onder elkaar,
nu heb ik de installatie erin getekend en wil ik de begane grond uitprinten in de layout.
Maar nu blijft de verdieping tekening eronder staan en krijg ik deze dus ook in het kader te staan.

Hoe kan ik nu alleen de begane grond in het kader krijgen?

alvast bedankt.

bart

Door de viewport  waardoor je naar het model kijkt in de layout kleiner te maken
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

julien

Bedoel je met onder dat ze op elkaar liggen?
Indien wel, dan zal je per viewport moeten spelen met de layers.

gery

Citaat van: WTD op wo 23 12 2015, 11:56:52Ik heb een bouwkundige tekening van 3 tekeningen onder elkaar
Bedoel je dat alles in dezelfde DWG in layers getekend is of bedoel je Xref's?

Citaat van: WTD op wo 23 12 2015, 11:56:52nu heb ik de installatie erin getekend en wil ik de begane grond uitprinten in de layout.
Maar nu blijft de verdieping tekening eronder staan en krijg ik deze dus ook in het kader te staan.
Met "kader" bedoel je "viewport?

Citaat van: WTD op wo 23 12 2015, 11:56:52Hoe kan ik nu alleen de begane grond in het kader krijgen?
Zoals julien al voorstelde: de layers van het verdiep uitzetten in de viewport.
AutoCAD 2020 - Windows 10

bart

misschien kan je de tekening of een schermafdruk delen dan kunnen we gericht reageren
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

gery

Citaat van: bart op wo 23 12 2015, 14:22:45Door de viewport  waardoor je naar het model kijkt in de layout kleiner te maken
Ah, nu zie ik het pas wat je bedoelt. Ik had de vraag van TS anders begrepen.

Als de plattegronden van de verdiepingen "onder" elkaar staan (zoals in "naast" elkaar), dan moet TS in de viewport de juiste afdruk kiezen met pan en zoom.
AutoCAD 2020 - Windows 10