yoin

roelds

Beste,

Graag zou bij elke opstart van mijn AutoCAD via een knop in mijn menubalk een tekening (geen block) uit de kleine lijst willen selecteren. Als ik die tekening selecteer moet deze openen in mijn venster. Dit heb ik nodig omdat ik zo sneller kan werken.
Wie kan mij helpen?

Met vriendelijke groet,
Roelds

hubruja

Snap ik het goed dat je in je Quick access toolbar een pulldown lijstje wilt hebben met daarin een paar vaste tekeningen?

Waarom zou je dat willen?
Is een mapje op je bureaublad met daarin snelkoppelingen naar die bepaalde tekeningen niet net zo snel?
A progammer is a device to turn coffee into programms.

julien

Met welke versie werk je?
Maak je gebruik van templates?

roelds

Het wordt mij gevraagd op mijn stage.
Ik heb dit ooit eens gezien op school hoe ik een block via een knop kan openen via mijn menubalk. Nu is de bedoeling dat ik een tekening kan openen. Het zijn altijd dezelfde tekeningen die ze nodig hebben op mijn stagebedrijf.
Het is de bedoeling op tijd te winnen. Dus dat ik niet naar de map hoef te gaan om mijn tekening te selecteren maar dat ik ze rechtstreeks via een knop in mijn menubalk kan selecteren.

Met vriendelijke groet,
Roelds :)

julien

Hier (bijlage) al eens naar gekeken?

Anders ga je in de CUI moeten duiken en een kleine lisp schrijven. Daar ben ik niet goed in thuis, maar het zal iets zijn als
^c^c filedia 0 open bestandsnaam filedia 1

roelds

Ik werk op mijn stage met zwCAD versie 2011.

Groetjes

sschevers

Als je altijd een vaste tekening wilt gebruiken als uitgangspunt van een nieuwe tekening moet je het naar mijn idee meer gaan zoeken in templates. Hiermee voorkom je dat je de basis tekening per ongeluk overschrijft. Plus dat je er mee voorkomt dat iemand anders de tekening al open heeft als je een nieuwe tekening wilt starten ( ga er voor het gemak even vanuit dat je de uitgangstekeningen van het netwerk afhaalt).

De templates zet je op een vaste locatie op je netwerk(beheerstechnisch beter ivm aanpassingen aan je templates. Hoef je niet met een stick rond te lopen om de boel te vervangen) neer en bij het aanmaken van een tekening selecteer je een template.

Andere optie is om een button aan te maken waar je een actie achter maakt die de een basistekening insert in je nieuwe tekening en gelijk explodeert en je tekening gelijk  purged.

Persoonlijk zou ik voor de template variant gaan maar dat is een kwestie van smaak.

groeten

stephan