FastFiber

Hoe bibliotheek aanmaken

Gestart door Kris D, do 27 06 2013, 09:09:11

Vorige topic - Volgende topic

Kris D

Ik ben van designcad over gestapt naar autocad. :vreegoe:

In designcad kon ik via een symbolen bibliotheek gemakkelijk alle symbolen die ik gebruik terug vinden.

In autocad heb ik al een poging gedaan om bepaalde symbolen in een map te zetten en daarna via insert in mijn plan te voegen.

Helaas heb ik problemen met symbolen die ik van een andere autocad tekening probeer in te voegen in die map via write block.
Soms kan ik dit symbool niet invoegen of komt het ergens te staan op mijn tekening waar ik het niet meer terug vindt.

Bestaat er een andere manier op een symbolen bibliotheek aan te maken of wat doe ik verkeerd?

hulpje

Beste Kris,

In AutoCAD kun je dit heel goed regelen met een TOOLPALETTE. (Maar je zal zelf even in de Help van AutoCAD moeten duiken voor wat meer informatie, het is nl. nog al veel om hier even snel uit te leggen.)

Nog wel wat TIPS! Maak 1 tekening waarin je al je blocken opslaat, deze zet je dan vanuit deze basis tekening op je toolpalette. (Je creëert eigenlijk een verwijzing naar een tekening, waar het block te vinden is.)
Daarnaast is het altijd van belang om het invoegpunt van een block neer te leggen op een vast punt, bijv. het eind punt van een lijn o.i.d., dat voorkomt dat je je element niet meer terug vindt na het invoegen.

Ik hoop dat je zo een beetje vooruit kunt!

Mvg. Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

Kris D

Richard,

bedankt voor de info, ik ben er al een groot deel in geslaagd om symbolen in mijn toolpallet te krijgen maar ik heb nu enkele symbolen die ik als block heb aan gemaakt, maar als ik ze wil slepen in mijn toolpallet gaat dit niet meer. wat zou daar de oorzaak kunnen van zijn?

hulpje

Slepen doe je met de rechtermuisknop....

P.s. kijk ook eens naar Design Center van AutoCAD, hiermee kun je ook razendsnel Toolpalettes maken van blocken in een tekening!
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

Kris D

Richard,

yep dat lukt, hopelijk zitten al mijn starters problemen in zo'n klein hoekje  :lol:

Alvast bedankt  :vreegoe: