yoin

Carolientje

Ik heb 2 problemen die volgens mij door hetzelfde worden veroorzaakt.
1. Als ik een lijn of rechthoek heb getrokken en ik wijs het einde van de lijn of een hoekpunt aan, dan kreeg ik altijd de lengte van de lijn(en). Dit zie ik niet meer en ik weet niet hoe ik de functie/instelling kan herstellen.
2. Als ik dingen selecteer en met copy with basepoint de selectie naar een andere tekening wil kopieeren, kreeg ik altijd een boxje met de coördinaten en desgewenst zette ik de X en de Y-as op 0, zodat het precies op dezelfde plek in de andere tekening werd gezet. Dit boxje is eveneens ineens 'verdwenen'. :?:
Wie kan mij helpen.
Bedankt.

julien

Volgens mij is er wat op de "Fx" toetsen gedrukt geweest.
Dynamic input (F12) staat onder andere uit.
Je kan dat doen met de Fx toetsen of onderaan op volgende knopjes:

Carolientje

Julien bedankt voor je reactie.
Ik F12 geprobeerd en ook de degenen geselecteerd die je aangegeven hebt. Het werkt nog niet. Heb het gevoel dat op een gegeven moment er iets gebeurd is met totale autocad programma, waardoor er soms rare dingen gebeuren en er iets ontregelt is. Er is niet echt een vinger op te leggen, want per tekening of per keer kunnen er ongewone dingen gebeuren. Heb je misschien een idee om het programma te 'resetten' zonder dat ik dingen kwijtraak of mijn standaardinstellingen?

Bedankt,
Carolientje