FastFiber

AutoCad traag

Gestart door Isabelle Coussens, za 19 05 2012, 10:26:52

Vorige topic - Volgende topic

Isabelle Coussens

Hallo, ik ben nog een studente en werk met AutoCad 2010 voor Mac.
Ondertussen ben ik bezig met mijn Bachelorproef, het gaat om een ontwerp
voor het station Gent Dampoort.

Ik had al eerder een bestand met een grootte van bijna 90MB, er waren heel wat ongebruikte layers die ik niet kon wissen doordat ze gelinkt waren aan een Block. Ondertussen heb ik al het nodige geselecteerd en geëxporteerd naar een nieuw document. Het nieuwe document heeft ondertussen een grootte van maar 25 MB, een heel pak minder. Wanneer ik met mijn muis over het scherm gaat, gaat het vlot, maar vanaf dat ik inzoom of een lijn wil tekenen gaat het enorm traag, ik geraak bijna gewoon niet verder.

Is er iemand die mij hierbij kan helpen?

Alvast bedankt :)

julien

25Mb is nog altijd behoorlijk groot, dus op zich lijkt het me niet uitzonderlijk dat dit traag gaat.
Ik heb zelf nog maar heel weinig ervaring met autocad for mac (slechte dan nog...) Dus kan je jammer genoeg niet concreet helpen.

Hetgeen ik zou doen is de tekening trachten op te splitsen en dan samen voegen in een nieuw bestand via x-refs.
Dan kan je werken aan de verschillende deeltjes zonder al de rest te moeten inladen.

Reimer

Misschien kan de tekening nog wel wat kleiner worden. Gaat het om een 2D of een 3D tekening?
Heb je de tekening al gepurged? Zijn er ondergronden opgenomen die ook als xref toegevoegd kunnen worden? (dus opsplitsen zoals Julien aangeeft)

Reimer

hubruja

Misschien zitten er veel layerfilters in. (met commando: FILTERS te verwijderen)
Overkill wil soms ook wel helpen.
A progammer is a device to turn coffee into programms.

FastFiber