FastFiber

Glaspanelen geluidsscherm

Gestart door gspekman, ma 23 01 2012, 11:53:32

Vorige topic - Volgende topic

gspekman

Hierbij een vraag voor het bepalen van glasmaten bij een geluidsscherm.
Ik krijg op geen enkele manier constraints aan elkaar gekoppeld zodat de vorm van de glaspanelen automatisch worden uitgezet... Ik heb een pdf bijgevoegd met de uitgangspunten.

Het zijn stalen stijlen, die achterover hellen met 15°, met een h.o.h. afstand van 2200mm... Het alignement is uitgezet via scrip vanuit Excel...

Tegen de stijl komt een regel van 200mm hoog, waar vervolgens het glas op rust. Deze regels worden altijd horizontaal gemonteerd. Hieruit volgt dat de onderzijde en de bovenzijde van het glaspaneel parallel aan elkaar lopen. De panelen zijn 60mm korter dan dat de h.o.h.-afstand van de stijlen is.

Het tricky gedeelte zit in de bochten. Omdat de stijlen achterover hellen, krijgen we een waaier effect. Glaspanelen zijn onder en boven dus niet altijd even breed...

Tevens de hoogte. De weg loopt varierend in hoogte. De hoger gepositioneerde stijl is leidend voor het bepalen van de hoogte van het paneel...

Dit zou je kunnen opvangen door een ins. point van het blok, links of rechts te houden. We krijgen dan 2 blocks, 1 voor als de weg afloopt en 1 voor als de weg oploopt. Met het aanmaken van de scripts, kan je het verband leggen tussen de op/afloop van de weg...

Wie ken me helpen om aan de juiste resultaten te komen? Evt kan ik ook een dwg aanmakan met enkele voorkomende situaties, maar ik wil eerst weten of wat ik wil wel mogelijk is met Acad...

FastFiber