yoin

jo-king

16 miljoen kleuren beschikbaar in AutoCAD, waaronder de RAL, DIC, & Pantone kleurboeken..

Zit je uren te kiezen naar "de perfecte" kleuren tot het er prachtig uit ziet op scherm, en dan print je.... een gedrocht van een tekening! GRRR!!!
alle printers (zelfs printers van hetzelfde type met dezelfde driver,...) printen kleuren telkens net iets anders uit.
maakt niet uit hoe het er op't scherm uitziet (scherm-callibreren haalt toch niets uit met veranderlijk daglicht)
en de printers callibreren is ook niet zo simpel: een technieker heeft hier een hele dag bezig geweest om 2 printers met elkaar te ijken, tevergeefs!

daarom wil ik het nu andersom doen!
ik wil mijn RAL en pantone-kleurboeken printen, zodat ik op papier mijn juiste kleuren kan kiezen. (ook al is het niet de juiste ral-printer-kleur...)

Autodesk heeft wel een true-color-colorwheel.dwg; maar daar staan 16 miljoen kleuren naast elkaar... welke pixel is welke kleur nu??

als bijlage heb ik 1 DIC-color-guide (gevonden online) - Dit is exact wat ik zoek!!
heeft iemand gelijkwaardige dwg's, met de RAL of Pantone boeken??

thanks!

Jo.
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

jo-king

UPDATE:

ondertussen heb ik gevonden dat Peter Godfrey op 27 feb. 2004 een LSP heeft gemaakt, en DWF's gepost met print-outs van de kleurboeken! Yes!

nu zoek ik deze lisp :)
colorbook.lsp of colourbook.lsp zou hij noemen...
iemand?

thanks.
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller

Reimer

Ik heb ooit het bijgaande kleurenoverzicht gemaakt. Ik heb dit toen vanuit excel gemaakt omdat je dan makkelijk kunt doortellen. Dus in excel had ik voor ieder blokje 1 regel. Deze regel plaatste een blockje en gaf deze een kleur. De volgende regel telde overal een bepaalde waarde bij op. Helaas is het excelbestand niet bewaard gebleven.

Reimer

jo-king

bedankt aan Reimer, maar dit zijn de 256 standaard kleuren, niet de kleurboeken...

maar!!.... ik heb ze gevonden!!!

zie link= http://cadwerk.com/download/farbbuch/farbbuch.html#

dit is EXACT wat ik zocht :)
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller