FastFiber

AutoCAD LT 2011 Help uitzetten (opgelost)

Gestart door r1qq, wo 12 10 2011, 10:18:45

Vorige topic - Volgende topic

r1qq

Hoe kan ik help (f1) uitzetten?

Ik heb al naar het bestand, acad.chm gezocht (als je die verwijdert zou hij de koppeling niet meer kunnen maken) maar ik kan dit bestand niet vinden.

weet iemand hoe ik deze optie in autoCAD kan uitzetten, heb AutoCAD Lite 2011

gr, R

julien

Dit kwam ik eens tegen:
CiteerIf you are frustrated by unintended launching of Help window when you hit the F1 key instead of the near ESC, you can switch off (suppress) this key, resp. map it to another, empty function.
Run the CUI command and expand the "Keyboard shortcuts" > "Shortcut keys" section". In the command list at the bottom select a "harmless" command, e.g. Cancel (by pressing "C"). Drag this command to the "Shortcut keys" section. In the bottom right panel Properties, set the access key for this command - select the item "Key(s)" in the Access field and click on the ellipsis button "...". In the field "Press new shortcut key" hit the F1 key. Save your settings.

The Help window can be then started through the pull-down menu or using the 'HELP command.

r1qq

okey, dat is een optie ja, dankje wel 1 nadeel ik heb geen commando dat niet iritant is als je F1 aanraakt, want heb acad LT en dus weinig commando's er in zitten, dus heb maar moeten kiezen voor ctrl + 0,

helaas

bedankt

R

julien

Kan je het commando ^c er niet in zetten? Dat is hetzelfde als escape.

r1qq

da kon ik nie vinde (omdat het een dubbel commando is ongeveer zullen ze dat er wel uitgelaten hebben bij AutoCAD Lite)

Aanrader geen AutoCAD Lite gebruiken, is toch nie zo handig.

Heb nu ff het efect van ctrl + 0 bij F1 neergezet da valt gelijk op en kan je weer ff op de knop duwen en weg, dus beter dn steeds wachte tot die site komt.

bedankt ;)

R

Reimer

Ik heb jaren geleden al ingesteld dat F1 gelijk is aan ^C omdat ik F1 alleen per ongeluk raak als ik ESC wil gebruiken. Dit moet bij jou toch ook kunnen.
De help start ik nu met Shift+F1, dit kun je niet per ongeluk indrukken. Daarnaast gebruik ik Ctrl+Shift+P voor PlotPreview dus ligt het gebruik van Shift voor de hand.

Reimer

r1qq

Ja, ik werk momenteel nu met een AutoCAD lite version (nog niet eerder mee gewerkt) deze heeft dus minder commando's, en minder opties,

Bijvoorbeeld Mline kan een LT versie dus niet, In block editor kan je ook niet alle commando's gebruiken die je met een normale versie wel kan.

Zo is het eigenlijk dan wel opgelost dank jullie wel ;)

R

jimpie

Mline kan idd niet met LT versie je kan wel een Dline tekenen autocad tekent dan 2 lijnen met een door u gekozen afstand.

spijtig genoeg zijn het wel geen polylines en kan je deze niet wo goed bewerken als een Mline.

yoin