FastFiber

Printen op papier rol

Gestart door franksautocad, di 06 09 2011, 21:09:12

Vorige topic - Volgende topic

franksautocad

Hallo,

We moeten een tekening afprinten op een A2 papier rol met hp designjet 510 printer maar de tekening wordt afgebroken op de lengte van A1 of A2 (volgens keuze). Hoe stel je dit in zodat de rol verder benut wordt?

Momenteel knipt de rol af op 841mm in de lengte bij A1. Hoe stel je het in dat hij dit langer kan afdrukken?

bart

Beste frank
Heb je binnen autocad bij het afdrukken wel een papierformaat geselcteerd waar de hele afdruk oppast ?
En staat de tekening dan goed op het afdruk voorbeeld.

Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Cad_user86

Het kan ook zijn dat je dit bij je instellingen moet aanpassen in de printer zelf.
Ga naar het printmenu van autocad > nadat je de printer selecteert, klik je rechts naast je printer op "properties..." > vervolgens zoek je de knop "Custom Properties..." > daarin kan je normaal zelf papierformaten aanmaken.
Dit verschilt volgens mij van printer tot printer en van plotter tot plotter, dus daar moet je zelf maar even in zoeken.

Hopelijk helpt dit.

MVG
Cad_user86

Edit-je:  Ik gebruik steeds papierformaat 3000*914. Ook al druk ik een A0, A1, of welke custom maat dan ook hierop af. Autocad,( of de plotter) zorgt er voor dat hij enkel de "inkted area" afdrukt en dus niet onnodig wit papier verspilt.

yoin