FastFiber

problems met autocad.

Gestart door daywalker, ma 18 04 2011, 18:40:45

Vorige topic - Volgende topic

daywalker

Ik zit met een paar problemen.
-tekst bij autocad.
-pijlen anotation type.
-dimension style manager.
Ik heb al alles geprobeerd. Ook al video lessen bekeken, maar het lukt niet. Zou er eens iem ff kunnen kijken bij mij via mikogo ( een program waardoor je kan zien wat ik op mijn pc doe)?

Als je kan stuur dan aub eens een mailke wanneer je kan, dan zal ik je de code sturen.

anatool2010@hotmail.com
ook PM is goed.

Alvast bedankt

julien

Is dit de daywalker uit Heule?

daywalker

daywalker

Als ik een bemating wil doen staat de maaten de pijlen HEEL klein. Hoe kan ik dit krijgen zodat het leesbaar is op mijn tekening?
Ook als ik wil arceren moet ik scale op 100 zetten om het te kunnen zien, anders is het net een vlak dat volledig is ingevuld. Met mijn tekst heb ik ook hetzelfde probleem. Ik moet telkens zoeken naar de juiste grootte.

Ik heb enkel in mijn template verandert dat ik in centimeters teken in plaats van millimeters, misschien dat het daar iets mee heeft te maken.

Jon Tampon

Bij ons gebruiken wij een aantal standaards,

bv voor schaal 1:1 een teksthoogte van 5, voor kleine tekst (opmerkingen enz de helft), dus 2,5

Als je nu een viewport op schaal 1:5 tekent, dan moet je de tekst + dimensions etc ook aanpassen naar die schaalgrootte

- Dus onze teksthoogte word dan 25, kleine tekst 12.5 (alles x5)
- arcering veranderen wij ook zo de grootte zoals jij voorstelt
- voor dim style maak je een nieuwe aan
--> dimstyle : current dimension style bv SCH 1 , klik op new
new style name SCH 5 , start with SCH 1 --> continue
tabblad fit > use overall scale of: als dit op 1 stond breng je het naar 5 , of mee in de verhouding op wat het initeel stond
OK

alles gaat dan mee in verhouding, alsook pijlen

Ben je hier iets mee?
Windows 8.1 (64 bit)
AutoCAD Mechanical 2016 - English SP1

yoin