FastFiber

autocad 2011 => instelling 2008

Gestart door JD, za 27 11 2010, 10:21:22

Vorige topic - Volgende topic

JD

hallo,

ik gebruik net autocad 2011 (mac), maar de layout is helemaal veranderd. voorheen gebruikte ik autocad 2008. kan de look van 2008 in 2011 gebruikt worden? alvast bedankt.
gr, JD

HofCAD

Citaat van: JD op za 27 11 2010, 10:21:22
hallo,

ik gebruik net autocad 2011 (mac), maar de layout is helemaal veranderd. voorheen gebruikte ik autocad 2008. kan de look van 2008 in 2011 gebruikt worden? alvast bedankt.
gr, JD
Beste JD,

Dat kan: Als je linksboven kijkt staat er een tandwieltje met daarachter '2D drafting & annotation' of
zoiets als 'initial setup', verander dat door het zwarte driehoekje in 'AutoCAD Classic'.
Op de dezelfde regel bovenaan ziet u een icoontje van een printer met een driehoekje,
kies via dat driehoekje 'Show Menu Bar' (of type in: Menubar 1).
Onder op de statusregel ziet U icoontjes voor snap, grid enz, klik met de RMK op een ervan,
en zet het vinkje uit bij 'Use Icons'.

Met vriendelijke groet, HofCAD CSI.
ACADcadabra

JD

HofCAD, bedankt voor uw antwoord.

ik vind nergens het tandwieltje en de andere door u opgegeven opties. ik gebruik wel autocad 2011 voor de mac. misschien ligt het hier aan?
hopelijk kunt u me hierbij helpen... :-(

HofCAD

Citaat van: JD op za 27 11 2010, 13:41:47
HofCAD, bedankt voor uw antwoord.

ik vind nergens het tandwieltje en de andere door u opgegeven opties. ik gebruik wel autocad 2011 voor de mac. misschien ligt het hier aan?
hopelijk kunt u me hierbij helpen... :-(

Beste JD,

Ik gebruik AutoCAD Mechanical 2011 en bij mij zit het tandwieltje ook
rechtsonder.

Je kan ook: de  AutoCAD variabele Menubar op 1 zetten, en dan
Pull-Down Menu> Tools > Workspaces >AutoCAD Classic.

Een andere manier om over te gaan naar een andere workspace is via het commando CUI en dan
in de dialoogbox in de linkerhelft bij uitgeklapte workspaces met de rechte muisknop op 'ÁutoCAD Classic'
te klikken en dan in het menutje 'Set Current' te kiezen en daarna APPLY.

En je kan ook WSCURRENT intypen en daarna AutoCAD Classic intypen.
http://heidihewett.blogs.com/my_weblog/2010/11/setting-your-workspace-in-autocad-2011.html
http://www.blog.cadnauseam.com/2010/03/25/autocad-2011-putting-things-back-to-normal/

Als dit niet lukt, kun je dan niet een schermafdruk maken van AutoCAD want het
tandwieltje moet aanwezig zijn, of je moet een verticale variant van AutoCAD gebruiken.

Heb je boven wel Quick Access Toolbars(zie de AutoCAD help en zie attachment)?
Zo ja, kun je met het zwarte driehoekje achter het icoontje van een printer in het menuutje
workspace aanvinken.

PS
http://www.articlesbase.com/software-articles/how-do-i-run-autocad-2010-with-the-classic-ui-user-interface--903864.html
Four ways to change your current UI to AutoCAD classic:

1) Go to your Pull-Down Menu> Tools > Workspaces >AutoCAD Classic.

2) On the Workspace Switching status bar (locate at lower right hand side), click Workspace > Switching > AutoCAD Classic.

3) Enter WSCURRENT command, and then enter "AutoCAD Classic" when prompted to specify a workspace. With this method, you have to enter exactly "AutoCAD Classic" as your worksapce. This method won't work, if you don't know the exact name for your workspaces.

4) Enter CUI command, and a Customize User Interface widow will pop up. Right mouse click under ACAD>(you need to unfold to see all the available workspaces) AutoCAD Classic>Set Current, and don't forget to click APPLY. A visually more complex way to get to your AutoCAD Classic UI.
ACADcadabra

HofCAD

Beste JD,

Kun je wel via intypen van menubar 1 het Pull-Down Menu krijgen?
Kun je dan via Tools->Toolbars->AutoCAD een van de toolbars aanvinken?
Dit zou je ook kunnen bereiken met het commando -TOOLBAR:
Command: -TOOLBAR
Enter toolbar name or [ALL]: DRAW
Enter an option [Show/Hide/Left/Right/Top/Bottom/Float] <Show>: S

ACADcadabra

freakydiosnoir

Dit kan je zoals JD zegt met Autocad win versie maar niet bij de MAC versie.
Is er ondertussen al bekend hoe je dit kan switchen naar de classic workspace.

Alvast dank

fds

julien

Voor zover ik op de hoogte ben kan dit (nog?) niet.

-Lauraa-

Onlangs is autocad 2011 civil 3d opnieuw op mijn pc geïnstalleerd, en nu ben ik mijn workspace e.d. kwijt.
Als ik die opnieuw instel, krijg ik telkens van die grote pictogrammen, maar ik wil de kleine zoals in autocad 2008. Ik kan echter niet kiezen voor de workspace 'autocad classic', hoe kan dat?

lexxx

Omdat Civil3d helemaal is ingesteld om te werken met ribbons en Toolpalettes heeft het geen Classic omgeving.
Ik weet niet hoe jouw instalatie is maar als ik via het startmenu naar de autodesk map ga heb ik naast de C3D snelkoppelingen ook nog een koppeling voor "gewoon" autocad2011. Dit start het programma wel op met de mededeling Civil3d maar met de instellingen van Autocad... inclusief classic layout.

Groeten
Lex
the end of the line

FastFiber