yoin

Vader_juul

Hey allemaal,

ik zou morgen op de werf een kijkje moeten nemen om een As-built plan op te stellen.
Nu is dit plan echter groter dan een A0, en dus niet handig om rond te lopen en aantekeningen op te maken.
Er is een manier om automatisch deze A0 onder te verdelen in A4's, zodat ik deze op een clipboard kan meenemen en zo mijn aantekeningen op A4's mee nemen?
De schaal moet dus maw wel behouden blijven!

Bedankt
J.

Reimer

In autocad heb ik zo geen pasklare oplossing. Wel kunnen sommige PDF programma's dit voor je doen. Ik gebruik tegenwoordig graag de gratis PDFXchange viewer (van Tracker) omdat deze ook portable bestaat. Hierin heb je goede afdrukmogelijkheden, zoals vastgestelde schaal of opdelen in A4.

Reimer

Jon Tampon

Je kan mss een raster tekenen in AutoCAD dat de A4 lijnen voorstelt, en dan als je print, kiezen voor window, je selecteert je A4 gebied en print dit af, en zo doe je dit ook voor de volgende gebieden van je totale tekening, maar volgens mij wel omslachtiger dan de oplossing met pdf.
Windows 8.1 (64 bit)
AutoCAD Mechanical 2016 - English SP1

EddyBeerke

Wat gebeurt er als je de A0 (pdf) print naar de A4-printer.?
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

bart

Over het algemeen is een plan nog goed leestbaar
Als je het met aangepaste lijndikte's print op een kleiner vel.

je kan de tekenig bijvoorbeeld op een A2 of A3 afdrukken
Een hele tekening leest makkelijker dan een stapel velletjes
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

jo-king

mijn ervaring leert, dat de gemakkelijkste manier hiervoor, met een tussenstapje is:

print naar dwf

open je dwf & print deze naar je printer op A4 met optie "TILE" ipv "CROP" layout
dan print hij mooi alles op A4.

Jo.

CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

julien

Mocht ik dit nodig hebben, dan zou ik snel een layout A4  aanmaken en die een aantal keer afdrukken met telkens een andere view. Zo ben je zeker dat je A4 de hele ruimte (kamer)  heeft en niet dat je ruimte over 4 verschillende blaadjes uitgesmeerd wordt.

jo-king

Citaat van: julien op di 25 01 2011, 15:19:11
Mocht ik dit nodig hebben, dan zou ik snel een layout A4  aanmaken en die een aantal keer afdrukken met telkens een andere view. Zo ben je zeker dat je A4 de hele ruimte (kamer)  heeft en niet dat je ruimte over 4 verschillende blaadjes uitgesmeerd wordt.
volledig met eens :vreegoe:
alleen krijg je in de praktijk dan te maken met de wet van Murphy: je laatste kamer gaat "net niet" op je a4 passen, en dan moet je alles opnieuw gaan plotten op een andere schaal.. of toch nog zitten sukkelen. :roll:

maar als het wel lukt, is dit inderdaad de preferabele manier  8)
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional