FastFiber

Zelfde data extract op meerdere tekeningen

Gestart door martijn, vr 19 11 2010, 09:59:23

Vorige topic - Volgende topic

martijn

Hoi,

Ik loop tegen het volgende aan.

De bedoeling is om een tabel in een tekening te maken waarin van een aantal blokken het aantal staat.

Voorbeeld : een tekening met de blokken P01, P02, P03, onderhoek, enz. Hiervan wil ik een tabel met alleen de blokken die beginnen met een P.

Nu heb ik een soort template aangemaakt, waarin ik de dataextraction file heb gemaakt met alle blokjes die eventueel voor kunnen komen in een tekening om deze aan te kunnen vinken. Komt er later een nieuw blokje bij dan is deze niet aangevinkt in de data extraction en komt dus ook niet terug in de tabel jammergenoeg. Dit is dus foutgevoelig.

Gaan we verder kun je dmv dataextract netjes een tabel laten genereren waarin dmv een toegepast filter alleen de aantallen van bv. de blokjes staan die beginnen met een P. Het blok onderhoek komt dus niet terug in de tabel.

Dit gaat helemaal prima. Totdat ik het wil toepassen in een andere tekening. Kopieer ik de tabel blijft de tabel de gegevens van de eerste tekening weergeven. Heb ik de tabel op een template tekening gezet heb ik hetzelfde probleem.

Omdat als je bij dataextract voor current drawing kiest Hier dan gelijk een pad incl tekening aan hangt. Nu moet er dus per tekening het pad aangepast worden in de dataextractie.

Is het mogelijk om zo'n gegenereerde tabel echt per tekening te laten werken zonder deze handeling te hoeven doen? Of gaan we dan weer richting het VBA gebeuren?

martijn

Nee, dat is niet wat ik bedoel, een beetje lastig omschijven, maar in het kort komt het er op neer dat ik met 1 aangemaakte data extractie in verschillende tekeningen de blokken kan uitlezen in de desbetreffende tekening.

H@rm

volgens mij is er nog een probleem waar je tegen aan loopt met 1 D.E. gekopieerd voor meerdere tekeningen.
Je zult iedere keer weer aan moeten geven van welke tekening je een D.E. wilt hebben. Mijn ervaring was dat ik toch steeds alle optie's door moest lopen om een D.E. te maken.
Ik had destijds elke tekening in zijn eigen map geplaatst met daarbij het *.dxe bestand. Werkte voor mij voldoende.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

martijn

Precies, dat is wat ik bedoel, kan dit anders zonder elke keer een nieuwe dataextract te hoeven maken?

H@rm

Kort en bondig: NEE.

Uitgebreid: Er zit in het *.dxe bestand een verwijzing naar je *.dwg bestand. Dus die zul je altijd moeten aan passen.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

cadtools@gmail.com

Kun je data extraction niet door XREF's heen laten lopen?

FastFiber