yoin

Nico160775

Ik heb een 100-tal tekeningen waarin  steeds dezelfde blocken moeten aangepast worden....
ik kan dit doen door steeds weer de aangepaste block te inserten en dan vraagt hij om te "redifinen".
En dan is de oude block aangepast, en blijft de waarden van de atteributes ongewijzigd.
Nu wil ik dit doen door een macro'tje omdat het toch over dezelfde block's gaat en dan moet ik dit niet steeds dezelfde handelingen uitvoeren...
maar heb steeds het probleem dat hij geen redifine wil doen bij....

H@rm

Citaat van: Nico160775 op ma 18 10 2010, 14:23:46
Ik heb een 100-tal tekeningen waarin  steeds dezelfde blocken moeten aangepast worden....
ik kan dit doen door steeds weer de aangepaste block te inserten en dan vraagt hij om te "redifinen".
En dan is de oude block aangepast, en blijft de waarden van de atteributes ongewijzigd.
Nu wil ik dit doen door een macro'tje omdat het toch over dezelfde block's gaat en dan moet ik dit niet steeds dezelfde handelingen uitvoeren...
maar heb steeds het probleem dat hij geen redifine wil doen bij....

als je een = teken voor de block naam zet en/of de volledige padnaam opgeeft?

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

Nico160775

Citaat van: H@rm op ma 18 10 2010, 14:39:39
als je een = teken voor de block naam zet en/of de volledige padnaam opgeeft?

Michel

padnaam opgeven helpt niet....
maar = teken voor de blockname krijg ik iets om de naam van de block aan te passen.....

H@rm

Citaat van: Nico160775 op ma 18 10 2010, 14:43:27
padnaam opgeven helpt niet....
maar = teken voor de blockname krijg ik iets om de naam van de block aan te passen.....

citaat uit autocad helpUpdating a Block Path: Als u een bloknaam invoert zonder padnaam, wordt er met INSERT in de actieve tekeninggegevens naar een bestaande blokdefinitie met de opgegeven naam gezocht. Als er in de huidige tekening geen blokdefinitie met die naam voorkomt, wordt er met INSERT in het bibliotheekpad gezocht. Als er een bestand is gevonden, wordt de bestandsnaam voor de bloknaam gebruikt wanneer de blokdefinitie ingevoegd wordt. Voor volgende invoegingen van dat blok wordt dezelfde blokdefinitie gebruikt. U kunt een bestaande definitie vervangen door een extern bestand door achter de prompt Enter Block Name het volgende toe te voegen:
block name=file name

Updating a Block Definition: Als u wijzigingen aanbrengt in een blokbestand dat in uw tekening is ingevoegd, en als u vervolgens de bestaande blokdefinitie wilt wijzigen zonder een nieuw blok in te voegen, voert u het volgende in bij de prompt Specify Insertion Point (die volgt na de prompt Enter Block Name):
block name=

Als u = invoegt achter de bloknaam, wordt de volgende prompt weergegeven:

Block "actieve instelling" already exists. Redefine it? [Yes/No] <No>: typ y, typ n of druk op Enter

Als u het blok opnieuw definieert, wordt de bestaande blokdefinitie vervangen door de nieuwe blokdefinitie. De tekening wordt opnieuw gegenereerd, en de nieuwe definitie wordt op alle bestaande invoegingen van de blokdefinitie toegepast. Druk op ESC als u wordt gevraagd de invoegpositie op te geven, en als u niet wilt dat er een nieuw blok in de tekening wordt ingevoegd.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

Nico160775

Dag Michel,

Het is dus gelukt... :)

met = achter de blockname te zetten.... merci.

Nico160775

Hoe met ik in een script een bewerking stoppen want na mijnen redifine mag hij eigenlijk stoppen maar hij vraagt de cordinaten om in te voegen maar hij moet die block niet invoegen....

H@rm

Citaat van: Nico160775 op ma 18 10 2010, 15:10:45
Hoe met ik in een script een bewerking stoppen want na mijnen redifine mag hij eigenlijk stoppen maar hij vraagt de cordinaten om in te voegen maar hij moet die block niet invoegen....

optie 1: zoek uit wat de code is voor ESC en voeg die in na het inserten.

optie 2: plaats het block met de macro. en ersae hem nadien. selecteren met last.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

Nico160775

Citaat van: H@rm op ma 18 10 2010, 16:05:29
optie 1: zoek uit wat de code is voor ESC en voeg die in na het inserten.

optie 2: plaats het block met de macro. en ersae hem nadien. selecteren met last.

Michel

Super, bedankt.... heb voor optie 2 gekozen.

H@rm

Citaat van: Nico160775 op di 19 10 2010, 09:24:56
Super, bedankt.... heb voor optie 2 gekozen.

Zoui ik zelf ook gedaan hebben.  :wink:

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

FastFiber