yoin

designer68

beste mensen.

Ik heb een aantal straatkolken in een revisie tekening.
Dit zijn vierkanten, losse lijnen.
Met de lisp M2 kan ik in dit vierkant gaan staan en maakt hij er een polylijn van.
Prima tot zover.De layer heb ik aangepast en komen nu in layer straatkolk.
Verder is er een lisp (solid) waar ik in een kader de polylijnen kan arceren (de vierkanten)
Als ik dit gedaan heb lukt het mij niet om de hatch te exploderen, waardoor ik alle hatches met elkaar heb verbonden helaas.
Wie kan me helpen?

Verder nog 1 vraag.
Wat moet ik in mijn lisp zitten om zichzelf keer  op keer te herhalen?
Nu moet ik elke keer de spatiebalk nog indrukken om de routine opnieuw uit te voeren.

Vr. groet Jan-Pieter

roy_043

Vraag 1:
Deze vraag is zonder glazen bol (een lisp...) niet goed te beantwoorden. Maar ik vraag mij af of jouw werkwijze zinvol is. Het lijkt mij gewenst dat een straatkolk een insert van een block is, i.p.v. een combinatie van een polylijn en een solid-arcering.

Vraag 2:
Je kunt in de lisp een while-lus opnemen. Alternatief is gebruikmaken van het commando MULTIPLE.

EddyBeerke

Herhalen kun je doe door een LOOP of een WHILE
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

designer68

ik hoef het niet via een block te doen, de straatkolken etc, omdat dit puur is om een plaatje in de viewer te genereren, dus wordt gewoon een platte tekening.

in de normale tekening heb ik wel alles gedaan met blocks en goede layerstructuur etc.

hulpje

Citaat van: designer68 op di 06 07 2010, 07:46:59

Als ik dit gedaan heb lukt het mij niet om de hatch te exploderen, waardoor ik alle hatches met elkaar heb verbonden
Vr. groet Jan-Pieter

Je zal in je routine moeten opnemen, dat je arceringen als Seperate hatces worden getekend.

Hierbij een voorbeeldje:

Command: -hatch

Current hatch pattern:  ANGLE
Specify internal point or [Properties/Select objects/draW boundary/remove Boundaries/Advanced/DRaw order/Origin ANnotative/hatch COlor/LAyer/Transparency]: A (van Advanded)

Enter an option [Boundary set/Retain boundary/Island detection/Style/Associativity/Gap tolerance/separate Hatches]: h

Create separate hatches? [Yes/No] <Y>:

Als je dit in je routine verwerkt, worden voortaan je arceringen als losse elementen getekend.

Succes!

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

designer68

Richard,

dank je wel .
heb er veel aan gehad. werkt goed, merci.

OPGELOST

FastFiber