yoin

designer68

ik heb een dwg met heel veel lijnen erin (riolering).
door conversie staan er nogal wat dubbel over elkaar.
moet ik een data extract maken en daar de counts uitlezen en met de x en y coordinaten iedere lijn afzonderlijk bij langs?
of is daar een handigheidje voor te vinden?

groet, designer

Rudy

Express tools => modify => delete duplicate objects

daarmee zou het moeten  lukken!
Autocad 2013 / 2016

julien

designer68

Oke ik heb de titel even veranderd, was er niet mee op de hoogte.

thanx

designer68

Ik zal het even proberen, dank je wel

designer68

het is nog niet gelukt.
overkill doet het niet goed
Ik heb het geprobeerd met Map>tools>drawing cleanup.
ook hier werkt hij niet goed.
express tools zit niet in mijn AutoCAD Map 2004

Rudy

Beste,

Probeer het eens met de lisp in bijlage,
misschien brengt deze de oplossing.

Met vriendelijke groet,

Rudy
Autocad 2013 / 2016

EddyBeerke

Overkill is het commando uit de expresstools
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

designer68

Helaas, wat ik ook probeer, hij blijft dubbele lijnen houden.

is er misschien een mogelijkheid om de dubbele lijnen zichtbaar te maken zodat ik er zo heen kan gaan?

misschien via een routine?

roy_043

3 vragen:

1.
Citaat van: designer68 op ma 21 06 2010, 14:20:48door conversie staan er nogal wat dubbel over elkaar.
Is het niet beter om eerst te kijken of de methode van conversie kan worden verbeterd zodat het probleem wordt voorkomen?

2.
Welke tools heb je nu geprobeerd?

3.
Wat bedoel jij met een dubbele lijn? Jouw definitie is blijkbaar een andere dan de definitie die de geteste programma's hanteren.

designer68

Ja klopt,

ik heb ook de indruk dat hij niet exact dubbel is, want op het eindpunt loopt hij wat uit.

en dubbel is natuurlijk identiek, dus ik verwacht ze toch handmatig bij langs te moeten gaan.

het gaat om riolering, ik heb een gescheiden stelsel, regenwater en vuilwater naast elkaar liggen, maar als ik inzoom op de strengen liggen er naast beide nog 2 , die door een conversie in het verleden erin gekomen zijn.

designer68

Misschien is er iets dat als ik een enkele lijn aanklik dat de linetype veranderd naar bijv. 0.35.
Als ik alle lijnen heb aangeklikt heb ik ze maar 1x en kan ik ze opnieuw in een goede laag maken.

Zou het ook met match properties kunnen doen, 1 lijn maken zoals ik hem wil hebben en de rest als target pakken.

dus lukt wel denk ik op deze manier.

groet, jan-pieter

mrbeegee

Ik zag aan een antwoord dat je ook MAP functionaliteit hebt.
Bij het zoeken naar dubbele objecten kan je ook een tolerance invullen zodat ook lijnen die niet geheel op elkaar liggen verwijderd worden. Kijk ook nog even naar de andere parameters die je hierbij kan instellen.
Met deze functie moet je het kunnen oplossen! Succes.