FastFiber

geen onderbroken lijn bij printen, autocad 2008 (toch gelukt)

Gestart door Darwin, do 18 03 2010, 08:36:38

Vorige topic - Volgende topic

Darwin

Als ik een polylijn maak met linetype dashed dan staat deze in het model keurig gestippelt maar zodra ik een print lauout maak is de zelfde line een aan een gesloten lijn. Wat gaat er fout
zij die u dankbaar zijn groeten u

sschevers

kijk gelijk even naar de variable psltscale. Zie onderstaande uitleg uit de help

Type:  Integer
Saved in:  Drawing
Initial value:  1

Controls paper space linetype scaling.

0
No special linetype scaling. Linetype dash lengths are based on the drawing units of the space (model or paper) in which the objects were created. Scaled by the global LTSCALE factor.

1
Viewport scaling governs linetype scaling. If TILEMODE is set to 0, dash lengths are based on paper space drawing units, even for objects in model space. In this mode, viewports can have varying magnifications, yet display linetypes identically. For a specific linetype, the dash lengths of a line in a viewport are the same as the dash lengths of a line in paper space. You can still control the dash lengths with LTSCALE

When you change PSLTSCALE or use a command such as ZOOM with PSLTSCALE set to 1, objects in viewports are not automatically regenerated with the new linetype scale. Use the REGEN or REGENALL command to update the linetype scales in each viewport.

hulpje

Je moet je PSLTSCALE waarde aanpassen.
Die staat nu waarschijnlijk op 1, als je daar 0 van maakt en een regenall doet, moet je dashed lijn goed worden weergegeven.

Succes!

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

Darwin

Sorry, is nog niet gelukt als ik integer invul verwijst deze weer naar help. kom tenslotte uit op linemanager waar ik in de details niet kan vinden hoe ik PSLTSCALE van 1 op 0 kan zetten. wel staat mijn current object scale op 1 .0000 maar dit kan en moet ik volgens mij niet op 0 zetten.

H@rm

Citaat van: Darwin op do 18 03 2010, 11:17:49
Sorry, is nog niet gelukt als ik integer invul verwijst deze weer naar help. kom tenslotte uit op linemanager waar ik in de details niet kan vinden hoe ik PSLTSCALE van 1 op 0 kan zetten. wel staat mijn current object scale op 1 .0000 maar dit kan en moet ik volgens mij niet op 0 zetten.

De waarden die invloed hebben op het uiterlijk van een gestippelde lijn (of iets wat er op lijkt) zijn:
- ltscale = een waarde die over het algemeen gelijk is aan 1 maar in principe elk getal kan zijn
- mstlscale = 1 of 0
- psltscale = 1 of  0
- de waarde van ltscale van het object (lijn) zelf.

De eerste 3 zijn op de commando regel in te voeren, de laatste krijg je te zien bij de properties van je lijn.

Eventueel de help van acad nog even raadplegen voor de juiste instelling van msltscale en psltscale.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

Darwin

Alle 3 bedankt ik heb inderdaad de psltscale op 1 gezet opzowel model als op per layout. Om het in zicht te krijgen moest ik wel eerst weer uit de layout en daar na terug.

nogmaals dank.

hulpje

HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

Darwin

Hallo hier ben ik weer even,

in mijn layouts heb ik nu een stippelijn maar als ik ga printen of voorbeeld print doe dan blijft het toch een aan een gesloten lijn, En ik heb geen 2008 maar 2007LT versie

Darwin

Het is tenslotte toch gelukt. waarschijnlijk ligt het aan de cad versie 2007LT die ik heb draaien. Heb de tekening naar iemand anders gestuurt en daar werd de stippenlijn inderdaad stippenlijn tijdens voorbeeld en gewoon printen.

bedankt voor jullie medewerking.

H@rm

Citaat van: Darwin op do 25 03 2010, 08:07:58
Het is tenslotte toch gelukt. waarschijnlijk ligt het aan de cad versie 2007LT die ik heb draaien. Heb de tekening naar iemand anders gestuurt en daar werd de stippenlijn inderdaad stippenlijn tijdens voorbeeld en gewoon printen.

bedankt voor jullie medewerking.

Wat ook nog een punt van aandacht is : je psltscale moet je per layout aan of uit zetten (1 of 0), je msltscale en je ltscale gelden wel voor de gehele tekening.

Misschien dat er ook nog ergens een applicatie o.i.d draait die er mee stoeit.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

Darwin

Het heeft een tijdje geduurd maar ben er nu toch achter waarom het om mijn computer niet lukte. Als ik bij plot style table de kleurenprint koos ging het steeds fout kwam er pas achter dat bij monochrome goed ging. Het blijkt dat bij kleuren print  in tabblad from view het linetype in de properties niet goed stond deze moest op Use object linetype staan.
Toch nog bedankt voor jullie hulp

yoin