yoin

kurt5

Is het mogelijk om met Autocad verschillende vormen automatisch te laten nesten zodat een plaat optimaal benut word. Een vb. wij moeten regelmatig verschillende letters en cijfers uitsnijden met onze watersnijmachine, kan ik al die cijfers en letters automatisch laten roteren zodat er zo weinig mogelijk verlies is van ons vel aluminium. We hebben bij onze snijmachine een nestingsprogramma bij gehad maar daar kun je zeer weinig in veranderen en we hebben nog steeds veel verlies. Het beste tot nu toe is manueel via autocad maar dat duurt meer dan één uur en die tijd kan ik voor andere dingen gebruiken. Alvast bedankt voor de reacties.

julien

Standaard kan dit niet in autocad. Hiervoor worden meestal andere programma's gebruikt.
Misschien dat er wel een lisp te vinden is die dit kan, maar ik ben dit nog niet tegen gekomen.

kurt5

Joop

Kun je eens een voorbeeld plaatsen?

Joop
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

kurt5

Hier is een voorbeeld van een aantal inox trekkers die nog niet genest zijn.

kurt5

Heb de link robot51 en xanadu geprobeerd maar xanadu zegt dat er geen legale versie op staat en bij robt51 vind ik een file niet. Nochtans heeft mijn werk een legale versie gekocht, heeft iemand een idee hoe dit zou komen.

sschevers

Kurt,

De link voor het downloaden van het programma op robot51 staat boven aan de pagina
http://www.robot51.com/robot51/enu/integnps-setup.exe hierbij de directe link naar de set up.

Ik heb net de spullen van xanadu geprobeerd en die werken bij mij zonder problemen (autocad 2007). Helaas werkt autonest maar tot acad2008. Mogelijk werk je met een hogere versie komt de melding van geen legale versie uit de installer vandaan omdat de juiste versie (2007/2008) niet op je machine staat.

stephan

kurt5

Ik heb ook Autocad 2007 LT misschien dat het daarmee is.

sschevers

Kurt,

In een acadLT versie kun je geen arx'en laden. Autonest zal dan niet werken . Vandaar de melding. Het is niet echt een duidelijke melding. Hopelijk kun je iets met de link naar robot51

stephan

kurt5

Bedankt stephan voor de link maar die werkt blijkbaar ook niet met LT. Zal het dan maar anders proberen zeker, bedankt voor al de reacties