yoin

pandabob

Hey

ik zit met een GROOT PROBLEEM. ik heb door enige stomme acties mijn tekening weten op te slaan toen hij leeg was .
d.w.z iemamd uit mijn klas heeft voor de grap ctrl+a + del geduwd opzich niet erg sins dit op te lossen is door gewoon niet op te slaan of ctrl+z te duwen maar ik wist niet dat iemand dit had gedaan. en niet op gelet ik duw dus X en save . nu kwam ik er achter toen ik thuis kwam dat ik dus een LEEG EINDWERK HEB. dit is een DRAMA angezien ik nog maar 1 maand heb . ik heb een backup maar die geeft deze melding

ALS IEMAND EEN OPLOSSING WEET LAAT HET ME ASAP WETEN AUB.
ANDERS WEET IK NIET WAT TE DOEN.

alvast bedankt !!!

jimpie

er zijn twee manieren om je tekening terug te krijgen
1: bij het opslaan van je tekening maakt autocad automatisch een backupfile  deze is bestandsnaam.BAK
klik op dit bestand rechts en kies naam wijzigen en hernoem deze naar bestandsnaam.DWG
(het kan zijn dat je via mapopties moet aangeven dat bekende extenties moeten weergeven worden staat op somige pc's ingesteld dat je de extentie niet kan zien)

2:Autocad maakt om de 10min(standaard instelling) een autosave deze kan je terug vinden in je tijdelijke bestanden  de juiste locatie waar autocad die maakt kan je weervinden in het opties venster van autocad  (verschillend XP, Vista, Windows 7) deze heeft een extentie SV$ vervang SV$ naar DWG 

Alle twee optie's die ik hierboven vernoem zijn standaard aan autocad mogelijk (ik hoop voor u van niet)  gewoon uitgezet