yoin

Atwist

Hallo forumleden,

Ben bezig om dynamische blocks te maken en dat gaat lekker maar nu wil ik graag een field invoegen om de lengte van de stretch te laten zien zodat ik niet hoef na te meten.
Ik heb dus een dynamisch block met stretch maak een field object kies dan de distance van de stretch ik krijg nu ook netjes de huidige maat te zien, maar als ik de blockeditor afsluit werkt het niet en heb ik allemaal # in mijn field staan.
Wat doe ik verkeerd.

bijlage: 2 voorbeeldjes

Atwist
Atwist

AutoCad 2008.

Reimer

Ik vraag me af of je de inhoud van het field goed hebt gekozen. In jouw geval zou je namelijk geen waarde moeten zien in de blockeditor maar juist wel in je tekening. In bijgaand screenshot zie je de manier waarop het bij mij wel werkt (vanuit acad2009).

Reimer

Atwist

Hallo Reimer,

Ik heb het inderdaad anders ik heb object/distance/decimal, als ik blockplaceholder doe kan ik niets in vullen geen block naam maar krijg ook geen keuze lijst. :oops:
Atwist

AutoCad 2008.

Reimer

Als je kiest voor Blockplaceholder dan krijg je in de middelste lijst eigenschappen van het block zelf (waar je in werkt). Bij mijn voorbeeld zie je bovenin Block name: test. Dit is de naam van mijn dynamic block. De parameter die ik heb toegevoegd heeft de standaard naam "Distance"  gekregen. Deze had ik beter een duidelijke naam kunnen geven, dan had ik hem in deze lijst direct herkend.
Acad weet nu dus dat ik in mijn attribuut het resultaat van de parameter met de naam Distance wil zien.

Reimer

Atwist

Reimer

Ik had je uitleg begrepen maar kan geen blocknaam invoeren, zie bijlage

Atwist
Atwist

AutoCad 2008.

Reimer

Ik snap niet waarom deze optie bij jouw niet werkt. Misschien kun je het blockje even posten/mailen, dan kan ik kijken of het bij wel op te geven is. (Sla hem dan wel als 2007-versie op).

Reimer

Atwist

Reimer,

Bij deze 1 DWG 2007.

Ik hoop dat je iets kunt vinden.

Atwist
Atwist

AutoCad 2008.

Reimer

Ik zit nu achter een andere PC en heb net de tekening in acad2007 geopend. Hier heb ik een attribuut toegevoegd en alles werkt. Ik weet niet waarom het bij jou niet gaat. Aan jouw printscreen te zien zit je in de blockeditor toch staat er dat de Blockplaceholder alleen te bewerken is als je in de blockeditor zit. Vreemd.

Reimer

Atwist

Reimer,

Dank voor het kijken naar het probleem, het werkt nu mooi, maar ik kan zelf nog steeds geen field toevoegen.
Zelf heb ik het idee dat ik nog iets aan moet vinken, maar ben alles al bij langs geweest maar ik weet niet waar ik het zoeken moet.

Atwist
Atwist

AutoCad 2008.

Atwist

Heeft iemand nog een tip omtrend dit probleem
Atwist

AutoCad 2008.

Reimer

Beste Atwist,

ik heb het net op het werk getest met acad2010. Hier werkt het ook gewoon. Heb jij het al eens op een andere PC getest? Liefst met een andere acad versie.
Ik kan jouw situatie ook niet nabootsen. Welke instelling ik ook verander in kan altijd gewoon de gewenste field toepassen.

Reimer

Atwist

Reimer,

Heb dit probleem op 2 PC beide met 2008 erop.

Atwist
Atwist

AutoCad 2008.