FastFiber

Teksten automatisch aanpassen in kader

Gestart door BarryCad, ma 15 03 2010, 13:56:49

Vorige topic - Volgende topic

BarryCad

Is er een optie doormiddel van een scriptie oid waarmee je bepaalde teksten in het kader van je tekening kan aanpassen voor het hele tekeningenset?

Als ik dus bijvoorbeeld op de eerste pagina de naam van tekenaar en datum aanpas dat dit ook meteen voor de rest van dat pakket gebeurt.
AutoCad 2012

jo-king

Citaat van: BarryCad op ma 15 03 2010, 13:56:49
Is er een optie doormiddel van een scriptie oid waarmee je bepaalde teksten in het kader van je tekening kan aanpassen voor het hele tekeningenset?

Als ik dus bijvoorbeeld op de eerste pagina de naam van tekenaar en datum aanpas dat dit ook meteen voor de rest van dat pakket gebeurt.

mogelijk met een FIND (en replace)
maar als je een "nieuwe index" wil maken, lijkt het me enkel mogelijk als je een attribute-block hebt & zo de values kan invullen...

CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

BarryCad

Daar heb ik ook naar gekeken, maar dan pakt hij alleen maar de woorden op dezelfde pagina.
En niet over het gehele project.
AutoCad 2012

EddyBeerke

Als het gaat om Attributes kun je het volgende commando proberen: GATTE
Dit is uit de  EXPRESS TOOL's.
Het bewerkt alle attributen met die TAG (naam voor de attrib.)
Volg de commandoregel voor instructies.
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

HofCAD

Citaat van: BarryCad op ma 15 03 2010, 13:56:49

Beste BarryCAD,

Als je Fields kan plaatsen, dan kun je deze laten verwijzen naar
de 'Drawing Properties.

Met vriendelijke groet, HofCAD CSI.
ACADcadabra

BarryCad

Zie inderdaad dat je Fields kan invoegen, maar hoe&wat ik er verder mee kan doen is me nog niet duidelijk.
Ga wel even het eea proberen EN de help-files doorspitten.

Op sommige momenten mis ik Eplan P8 wel hoor....  :?
AutoCad 2012