yoin

marcelmaas

Hi,

Ik heb een rechthoek getekend met aan de bovenkant een horizontal constraint.
Ik heb nu dus een dynamisch block wat ik makkelijker groter of kleiner kan maken door het driehoekje simpelweg te verslepen.
Ook kan ik bij properties een maat ingeven, en dan wordt vanzelf het block langer of korter.
Als ik het block opsla en op een andere pc open (waar ook autocad 2010 opstaat) dan werkt het daar niet.

Heeft iemand een idee hoe dit komt?

groeten Marcel..

H@rm

Citaat van: marcelmaas op vr 29 01 2010, 12:39:27
Hi,

Ik heb een rechthoek getekend met aan de bovenkant een horizontal contraint.
Ik heb nu dus een dynamisch block wat ik makkelijker groter of kleiner kan maken door het driehoekje simpelweg te verslepen.
Ook kan ik bij properties een maat ingeven, en dan wordt vanzelf het block langer of korter.
Als ik het block opsla en op een andere pc open (waar ook autocad 2010 opstaat) dan werkt het daar niet.

Heeft iemand een idee hoe dit komt?

groeten Marcel..

Heb je sp1 al geïnstalleerd? Als dat niet zo is denk ik dat het probleem daar aan ligt.
Zie ook http://www.cadsite.be/smf/index.php?topic=3760.0

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

JMD

Is het toevallig een bestaande tekening waar het blok al in zit, zonder dynamisch te zijn. Het blok wordt dan niet opnieuw ingeladen, maar het 'oude' blok wordt geplaatst.

Waar ik wel eens tegen aanloop met dynamische blokken is de schaalfactor van het blok opnieuw invoeren via de Properties Manager.

marcelmaas

Het is een nieuwe lege tekening waarin ik het block insert, dus daar kan het niet aan liggen.
Ook heb ik het probleem bij 3 andere pc's waarvan er op eentje 2009 staat, en eentje mechanical.
Ook een pc met 2010 net zoals op de pc waarop ik het block gemaakt heb.

Ik zal het maandag eens proberen met de updat die hierboven aangeboden was.

Misschien dat dat iets helpt..

groeten Marcel..

marcelmaas

Ik ben erachter dat als ik op de andere pc's waar autocad 2010 opzit het block een keer explodeer het wel werkt.
De pc waar autocad 2009 opzit krijg ik het niet voor elkaar, hij zegt nu zelfs dat ik een incompatible autocad version heb.
Dus ik heb het block weggeschreven met wblock en in  2010 gemaakt, ook heb ik mijn instellingen staan op opslaan als 2007 bestand!
Het is nu gewoon een dynamisch block met een linear parameter en een stretch action.
Dat zou volgens mij toch al in autocad 2006 ofzo moeten werken?

Misschien is er iemand die weet hoe ik dit nog kan verhelpen.

groeten Marcel..

Reimer

Kun je het block ook op dit forum plaatsen? Ik heb zowel 2009 als 2010 staan. Dan kan ik er eens naar kijken.

Reimer

marcelmaas

Okay hier is het block.
Als je het explodeerd dan zou het moeten werken, alleen hier zowieso niet op een 2009 systeem!

groeten Marcel..

H@rm

Citaat van: marcelmaas op ma 01 02 2010, 10:28:58
Okay hier is het block.
Als je het explodeerd dan zou het moeten werken, alleen hier zowieso niet op een 2009 systeem!

groeten Marcel..

Marcel,

Getest op win7 Acad 2010 64 bit versie. Na exploderen geen probleem. Vervolgens opslaan als nieuw block en weer inserten in een nieuwe tekening gaat het in 1 keer goed.
Mijn conclusie is dat je block goed is en dat je toch de updat moet draaien die ik eerder voorgesteld heb.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

marcelmaas

Ja je hebt gelijk, na de update werkt het wel.
Het enige wat ik nog niet helemaal snap is dat ik eerst een keer moet exploden?

In ieder geval alvast bedankt tot zover.!!!

groeten Marcel..

H@rm

Citaat van: marcelmaas op ma 01 02 2010, 11:43:56
Het enige wat ik nog niet helemaal snap is dat ik eerst een keer moet exploden?

Marcel,

Waarschijnlijk heb je een block gemaakt van je dynamic block.
Oplossing: Zoals hierboven omschreven, exploderen (1 keer) > Wblock > selecteer blocknaam boven in > Selecteer locatie > klaar.
Insert in bestaande tekeningen en laat hem dan overschrijven.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

Reimer

Mooi dat de oplossing al gevonden is.
Ik heb ook het idee dat je gewoon een block ín een block hebt.

Reimer

marcelmaas

ja inderdaad ik heb hem met wblock nog een keer weggeschreven als block, dus dubbel.

Opgelost dus, heel erg bedankt..!!!

groeten Marcel..