FastFiber

probleem met verkorte commando's

Gestart door Rubinjo, di 17 03 2009, 12:27:53

Vorige topic - Volgende topic

Rubinjo

Ik werk met autoCAD LT 2008, en kan nu niet meer de verkorte commando's intypen. Dus op het intypen van het commando 'm' krijg ik de volgende melding : 'Unknown command "M".  Press F1 for help.' Maar als ik het volledige commando intyp, dus 'move' reageert hij wel gewoon op!! Ik heb al gezocht maar kan niet vinden waar het niet aan ligt??

HELP!!!!!!!!

Manu

Hohow... rustig maar... heb je onder de Express Tools/Tools/Command Alias Editor gekeken hoe de acad.pgp in ingesteld? En mocht je als LT-gebruiker geen Expresstools hebben kun je dat bestand Acad.pgp even opzoeken op je PC en die met een texteditor makkelijk aanpassen.. wél best een backupje van het bestand maken..

Laat je weten of het lukte?

groeten,

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

lexxx

Citaat van: Manu op di 17 03 2009, 12:39:37
...Acad.pgp...
Onder Acad LT heet dit bestand waarschijnlijk aclt.pgp
the end of the line

Jojosonnes

Citaat van: Rubinjo op di 17 03 2009, 12:27:53
Ik werk met autoCAD LT 2008, en kan nu niet meer de verkorte commando's intypen. Dus op het intypen van het commando 'm' krijg ik de volgende melding : 'Unknown command "M".  Press F1 for help.' Maar als ik het volledige commando intyp, dus 'move' reageert hij wel gewoon op!! Ik heb al gezocht maar kan niet vinden waar het niet aan ligt??

HELP!!!!!!!!

Ik heb nu hetzelfde probleem. Ben niet totaal wanhopig maar krijg mijn commando's niet aan de gang.
Weet iemand nog een andere manier om deze aan te zetten?

Bedankt! Janneke

mrbeegee

Zoek met verkenner waar je acad.pgp of aclt.pgp staat op je pc. En kijk of je verwijzing in Tools>options>files>support file search path ernaar verwijst.
P.S. Als er meerdere pgp files staan, pakt autoCad degene die in de directory staat die het hoogst in de "search path"rij staat!

Manu

Janneke,

Enkel indien je met een full-versie van AutoCad werkt kun je onder Express Tools de "Command Alias Editor" gebruiken om je verkorte commando's aan te passen.. Indien je echter werkt met een LT-versie zul je toch die "aclt.pgp" moeten zoeken en die met bv notepad handmatig moeten aanpassen.. (neem wel best een backupje van het origineel.. je weet maar nooit.. :wink:)

Manu

AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

HofCAD

Citaat van: mrbeegee op wo 16 12 2009, 11:03:50
Zoek met verkenner waar je acad.pgp of aclt.pgp staat op je pc. En kijk of je verwijzing in Tools>options>files>support file search path ernaar verwijst.
P.S. Als er meerdere pgp files staan, pakt autoCad degene die in de directory staat die het hoogst in de "search path"rij staat!

Normaal gesproken staat acad.pgp en acadlt.pgp in een verborgen map.
Stel dat uw username HofCAD is, dan vindt U de file Acad.pgp van AutoCAD 2010 in de verborgen map
C:\Documents and Settings\HofCAD\Application Data\Autodesk\AutoCAD 2010\R18.0\enu\Support
De AutoCAD variabele ROAMABLEROOTPREFIX geeft een groot deel van dit path aan:
ROAMABLEROOTPREFIX geeft nl.:
"C:\Documents and Settings\HofCAD\Application Data\Autodesk\AutoCAD 2010\R18.0\enu\" (read only)

Voor het zoeken kun je ook op de commandoregel AI_EDITCUSTFILE intypen.
In AutoCAD: AI_EDITCUSTFILE acad.pgp
In AutoCAD LT: AI_EDITCUSTFILE acadlt.pgp

Na verandering van de pgp file kan het nodig zijn om via het commando REINIT de
'Device File Initialization' van 'PGP File' te activeren.

Met vriendelijke groet, HofCAD CSI.

PS Kijk naar http://www.cadsite.be/smf/index.php?topic=1693.msg8921#msg8921
ACADcadabra

yoin