yoin

Rbhoe

waarom kan je met macht properties niet in een keer je tekst veranderen naar een andere tekst style, heb namelijk een tekening waarvan ik alle teksten in een andere tekst style moet zetten, het gaat om multiline teksten

H@rm

Je kunt ook met Qselect alle teksten selecteren en da in het properties scherm (CTRL+1) de gewenste style veranderen.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

Rbhoe

Citaat van: H@rm op wo 09 12 2009, 14:57:06
Je kunt ook met Qselect alle teksten selecteren en da in het properties scherm (CTRL+1) de gewenste style veranderen.

Michel

Ik heb het geprobeerd maar het probleem is dat een gedeelte van de tekst wel mee verandert in de nieuwe tekst styl en het overige gedeelte blijft in het oude tekst style staan

H@rm

Citaat van: Rbhoe op wo 09 12 2009, 15:30:07
Ik heb het geprobeerd maar het probleem is dat een gedeelte van de tekst wel mee verandert in de nieuwe tekst styl en het overige gedeelte blijft in het oude tekst style staan

Zijn dat dan wel teksten. Geen teksten in een block? Geen Mteksten?

Een andere oplossing zou kunnen zijn dat je van de bewuste tekststylen de fonts gaat aanpassen.
Dan beinvloed dat ook alle objecten met die style. (maatvoering, blocks etc.)
(zie bijlage)

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

Rbhoe

Citaat van: H@rm op wo 09 12 2009, 15:52:02
Zijn dat dan wel teksten. Geen teksten in een block? Geen Mteksten?

Een andere oplossing zou kunnen zijn dat je van de bewuste tekststylen de fonts gaat aanpassen.
Dan beinvloed dat ook alle objecten met die style. (maatvoering, blocks etc.)
(zie bijlage)

Michel

het zijn multiline teksten, om die tekst te kunnen veranderen moet ik de commando mtedit gebruiken dan kan ik wel die tekst veranderen maar dat duurt wel lang als je veel teksten hebt

H@rm

Citaat van: Rbhoe op wo 09 12 2009, 15:58:02
moet ik de commando mtedit gebruiken dan kan ik wel die tekst veranderen

Wil je nu de tekst veranderen of de tekststyle?
Als je de tekst wilt wijzigen dan heb je gelijk maar heb je de vraag verkeerd gesteld.
Wil je de font/style wijzigen dan hoef je geen gebruik te maken van mtedit. Dan kan het zoals hiervoor beschreven.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

Rbhoe

Citaat van: H@rm op wo 09 12 2009, 16:04:52
Wil je nu de tekst veranderen of de tekststyle?
Als je de tekst wilt wijzigen dan heb je gelijk maar heb je de vraag verkeerd gesteld.
Wil je de font/style wijzigen dan hoef je geen gebruik te maken van mtedit. Dan kan het zoals hiervoor beschreven.

Michel

ik moet de tekst style veranderen zie bijlage het is nu in arial en moet in een andere tekst style veranderen ik zoek hiervoor een makkelijke oplossing probeer het met match propeties maar dat lukt niet, als ik het wil veranderen moet ik het tekst voor tekst doen

roy_043

Binnen Mtext is het mogelijk de tekst te formatteren. Onder andere kan een ander font dan vastgelegd in de text style worden ingesteld.
StripMtext kan uitkomst bieden: http://cadabyss.wordpress.com/2007/04/01/stripmtext-v309/

Manu

Misschien niet helemaal on-topic maar met de lisp in bijlage kan je alle Textstyles (en dus hun texten zelf) laten omzetten naar bv de standard-text-style.. dat is soms handig voor tekeningen met veel verschillende styles (die je tekening best wel zwaarder maken).. Ook de teksten uit Attributes en Dimstyles worden 'omgezet'...
Wie weet of de lisp uitkomst bied voor het probleem van Rbhoe...

het ziet er zo uit :

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

bart

stripmtext kan je mtext weergeheel "bylayer" krijgen en vervolgens kan je het met properties wel goedzetten
(zie de link hierboven)
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Rbhoe

Citaat van: bart op wo 09 12 2009, 20:57:27
stripmtext kan je mtext weergeheel "bylayer" krijgen en vervolgens kan je het met properties wel goedzetten
(zie de link hierboven)

Ja het werkt wel moest even uitzoeken hoe het werkte met lips enz. maar het is mijn gelukt.

Bedankt allemaal