yoin

debasjes

Hallo allemaal,

Weet iemand hoe ik in een dynamic blok een maatvoering kan koppelen aan een aray actie. ik heb nu een blok van de lagemaat  en koppemaat en daar bij verschillende formaten waal, ijsel vechtformaat etc, hier heb ik een array actie gekopeld aan een stretchactie maar de maatvoering krijgt dus ook de arrayactie mee, weet iemand de oplossing hiervoor.

Patrick

H@rm

Citaat van: debasjes op vr 27 11 2009, 09:36:59
weet iemand de oplossing hiervoor.

Patrick

Patrick,

Als ik het zo lees wil je dus 1 laag en 1 kop maatvoeren. En worden nu alle lagen en koppen gemaatvoerd.
Dan heb je bij het ontwerp van je DB met de array selectie ook de maatvoering geselecteerd. Dat zou dan niet moeten. Als het een DimAso is dan zou je dat moeten uitschakelen of er een "domme" tekst van kunnen maken.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

debasjes

Citaat van: debasjes op vr 27 11 2009, 09:36:59
Hallo allemaal,

Weet iemand hoe ik in een dynamic blok een maatvoering kan koppelen aan een aray actie.
Michel het probleem is dat de maatvoering totaal in de array actie niet meegaat dus de maatvoering is ook een array
ik wil dat de maatvoering in het totaal mee gaat dus bv steen (rectangle) + 10mm voeg= lagemaat  als ik dit stretch krij ik dus ieder keer de maatvoering van de steen.

Patrick

H@rm

Patrick,

Is het block in de bijlage iets zoals je bedoeld?

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

debasjes

Michel,
sorry voor de late reactie, maar in de blok die jij als bijlage stuurt zit net het probleem dat ik heb de maatvoering wordt als een array weergegeven en ik wil graag dat dit een totaal maatvoering wordt. En dat de steen wel als een array weergegeven wordt.

H@rm

Patrick,

Zo dan?

Oplossing waarvoor ik hier gekozen heb is:
De array actie allen op de steen loslaten met een afstand = steen + laag.
Een strech actie op de maatvoering zonder de steen te selecteren.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

debasjes

Michel,

Bedankt voor deze blok zo bedoelde ik het dus. Ik ben nog maar pas bezig met de dynamic blocks dus daarom de verschillende vragen. In ieder geval bedankt voor de oplossing ik kreeg dit dus niet voor elkaar maar ik ga het nu uit proberen.

Groetjes Patrick