FastFiber

Visual lisp niet volledig geactiveerd? (wel (vl-load-com) OPGELOST!

Gestart door Petperm, do 19 11 2009, 13:09:42

Vorige topic - Volgende topic

Petperm

Aan allen
Ik heb mijn probleem nog niet helemaal in kaart gebracht, maar..

Bij ons op het werk zijn ze overgeschakeld van AutoCAD2007 naar AutoCAD2009. Ik had allerlei tooltjes bij gemaakt in AutoLiSP & Visual LiSP.
Nu kan ik in AutoCAD2009 Visual LiSP niet gebruik maak van bvb modelspace. In de onderstaande routine kan ik perfect aan <AcadDoc>. Ik kan <AcadModelspace> aanmaken. Maar ik kan er geen gegevens uithalen, niet met een vlax-for, noch met vla-item of een vlax-map-collection, zelfs niet met de 'INSPECT VALUE' in de watch.
Andere collections waar ik niet, vanuit mijn <AcadDoc> aan kan, zijn bijvoorbeeld paperspace.
Ik kan bijvoorbeeld wel aan de layers collection of blocks collection, maar zogauw ik aan de objecten zelf kom gaat het weer niet meer. Dan krijg ik een melding  "Object does not support ITypeInfo interface".

(setq <AcadDoc>   (vla-get-activedocument (vlax-get-acad-object))
       <AcadModelspace> (vla-get-modelspace <AcadDoc>); gaat wel, maar geen gegevens van <AcadModelspace>
       <AcadPaperspace> (vla-get-paperspace <AcadDoc>); gaat wel, maar geen gegevens van <AcadPaperspace>
       <AcadBlocks> (vla-get-blocks <AcadDoc>); gaat wel
       <AcadBlock> (vla-item <AcadBlocks> 1);  gaat, maar geen gegevens van <AcadBlock>
       <AcadLayers> (vla-get-layers <AcadDoc>); gaat wel
       <AcadLayer> (vla-item <AcadLayers> 1);  gaat, maar geen gegevens over <AcadLayer>
       );_setq

Ik maak veel gebruik van Visual Lisp. Dus (Vl-load-com) is echt wel aanwezig.

Het lijkt me dat er bepaalde dingen in deze versie van AutoCAD2009 Visual LiSP niet enabled zijn. Of dat er bepaalde interfaces niet aanwezig zijn. Of... weet ik veel?

Is er iemand die hetzelfde probleem had, liefst met een oplossing.

Petperm

HofCAD

Beste Petperm,

Krijg je na:
(vl-load-com)
(setq <AcadDoc>   (vla-get-activedocument (vlax-get-acad-object))
       <AcadModelspace> (vla-get-modelspace <AcadDoc>); gaat wel, maar geen gegevens van <AcadModelspace>
       <AcadPaperspace> (vla-get-paperspace <AcadDoc>); gaat wel, maar geen gegevens van <AcadPaperspace>
       <AcadBlocks> (vla-get-blocks <AcadDoc>); gaat wel
       <AcadBlock> (vla-item <AcadBlocks> 1);  gaat, maar geen gegevens van <AcadBlock>
       <AcadLayers> (vla-get-layers <AcadDoc>); gaat wel
       <AcadLayer> (vla-item <AcadLayers> 1);  gaat, maar geen gegevens over <AcadLayer>
       );_setq

bij
(princ "\n******************Gegevens van <AcadModelspace>*************************")
(vlax-dump-object <AcadModelspace> T)
(princ "\n******************Gegevens van <AcadPaperspace>*************************")
(vlax-dump-object <AcadPaperspace> T)
(princ "\n******************Gegevens van <AcadBlock>******************************")
(vlax-dump-object <AcadBlock> T)
(princ "\n******************Gegevens van <AcadLayer>******************************")
(vlax-dump-object <AcadLayer> T)

niets?
Want ik krijg in AutoCAD 2009 bij alle 4 dumps een flink aantal gegevens.
Voer het bijgevoegde programma Test eens uit, en bericht ons verder.

Met vriendelijke groet, HofCAD CSI.
ACADcadabra

Petperm

Gegroet HofCAD
Zo is het. Ik krijg niets. zelfs geen resultaat met 'nil'.
Het eigenaardig is dat ik een tweede AutoCAD-installatie heb op dezelfde computer namelijk de 2007 en die werkt perfect.
Ondertussen denk ik dat mijn A2009 niet volledig of juist is geïnstalleerd. Op het werk is ICT het hele bedrijfsnetwerk én computerpark aan het vernieuwen. En dus heb ik een andere computer gekregen waar alle software in één keer met een image werd gedownload. De computer bevat behalve AutoCAD2007 & 2009 ook nog AutoCAD2002 & 2004, Raster programma's, Intergraph Smartsketch, Bentley MicrostationV8 én nog een hele hoop rotzooi om letterlijk iedereen in het bedrijf te geven wat hij nodig heeft of denkt nodig te hebben.
Waarschijnlijk zal ik A2009 moeten deïnstalleren en er opnieuw moeten opzetten. Ik vraag me af of me dat nog gaat lukken in onze vernieuwe bedrijfscultuur? Visual Lisp is er zeker geen prioriteit.
Redelijk fustrerend allemaal.
Petperm

HofCAD

Beste Petperm,

Als je in het dialoogscherm van APPLOAD kijkt, zie je dan bij 'Loaded Applications'
dat vl.arx geladen is.

Met vriendelijke groet, HofCAD CSI.
ACADcadabra

Petperm

Sorry HofCad,
Maar dat was ook allemaal juist ingesteld.

Ondertussen heb ik met de mensen van ICT gepraat. We hebben eerst een repair geprobeerd. Dat verbeterde de situatie niet. Vervolgens probeerden we een reïnstall en dat deed het wel.
Voor de korte evaluatie die we nu deden gaat alles prima. Zelfs een paar VBA-tooltjes die waren geblokkeerd en waar ICT geen raad mee wist, zijn nu in orde. Waarschijnlijk iets in de registry, zekers?

Eind goed al goed, zullen we maar zeggen, hé

PetPerm