FastFiber

ACAD (2010) opstarten met 2 verschillende profielen (*.arg)

Gestart door H@rm, di 08 12 2009, 10:28:35

Vorige topic - Volgende topic

H@rm

LS,

Ik heb 2 verschillende profielen aangemaak. laten we ze voor het gemak A.arg en B.arg noemen.
A.arg staat op het netwerk en B.arg staat op mijn USB stick (die in de PC zit)
Op mijn buroblad heb ik 2 copietjes gemaakt van de snelkoppeling van acad, en daar het doel gewijzigd in resp.
"C:\Program Files\AutoCAD 2010\acad.exe" /p "A"  en "C:\Program Files\AutoCAD 2010\acad.exe" /p "B"
Als ik opstart met profiel A gaat het goed.
Als ik opstart met profiel B loopt Acad vast.
Als ik eerst opstart met profiel A en via opties wissel naar profiel B gaat het ook goed.
Het probleem doet zich pas sinds kort voor. Voor die tijd maakte ik gebruik van de standaard snelkoppeling op mijn bureaublad en profiel B.

Heeft er iemand ervaring met de opstart switch /p en een profiel op een USB stick?

Ik heb wel vaker gebruik gemaakt van de opstart switch /p maar dan stonden de profielen op de pc zelf.
(dit gebruikte ik als ik BaBe.lsp nodig had die geen extra instellingen/opstartcomandio's nodig heeft)

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

hulpje

Ik denk dat je in je options een padverwijzing moet maken naar de USB stick.

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

H@rm

Richard,

Die padverwijzing zit juist in het arg-bestand.
Dan vind hij die verwijzing pas nadat hij het bestand heeft geladen van de plek van die verwijzing.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

roy_043

... En dus moet je het volledige pad opgeven voor B.arg.
"C:\Program Files\AutoCAD 2010\acad.exe" /p "...\PadNaarMijnUsbStick\B"
Zie: http://www.afralisp.net/lisp/Switches.htm (deze link is niet goed te bekijken in FF)

bart

e.a verklaard het vastlopen niet standaard start autocad na een foutmelding gewoon op met het standaard profiel
Verder wordt het profiel niet uit je *.arg bestand geladen deze bestanden zijn alleen bedoeld om je profiel te exporteren.

Je moet het als volgende doen
Als je achter een systeem zit waar jou b profiel nog niet op staat start je autocad
ga je naar options-> profile en maakt het B profile aan door je arg bestant te importeren
de volgende keer dat je opstart werkt de /p switch wel (je ubs stick heb je niet meer nodig op het bewuste systeem)
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

H@rm

@roy_043,
Jou oplossing lijkt idd heel logisch maar ik krijg daar een foutmelding dat hij het bestand + pad niet kan vinden en op zal starten met het laatst bekende profiel.

@bart,
het is dus een kwestie van 1 maal importeren ne dan heb je het .arg bestand niet meer nodig.? (dat betekend dus niet dat je hem daarna weg kunt gooien)

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

roy_043

H@rm

ik heb het ondertussen ook geprobeert met het volledige pad en de extensie mijnusb\profile\b.arg
Dit loopt ook nog vast. Maar tot slot heb ik bovenstaande ook geprobeerd met een nieuw bestand (c.arg) Daar krijg ik geen noemenswaardige foutmeldingen. (enkele paden kunnen niet worden gevonden omdat ze niet bestaan. Dat klopt en is daarom dus niet erg voor mijn test situatie)

Ik vermoed dat er in het b.arg bestand ergens een foute verwijzing zit waardoor hij steeds vast loopt.
In b.arg zijn nl. meerdere instellingen en verwijzingen naar die zelfde usb-stick gemaakt.

Al schrijvend bedenk ik mijn het volgende:
Die USB stick zit er bijna permanent in. Als ik de bestanden van de stick nu naar de pc kopieer {c:\mijnusb\mijnbestanden} en vervolgens in acad b.arg importeer vanaf C:\mijnusb\mijnbestanden.
Ik pas b.arg aan met de zoekpaden naar C:\mijnusb\mijnbestanden. Opslaan op de stick zelf.
Als ik nu ergens weer een nieuwe pc tegenkom kopieer ik weer alles naar C:\mijnusb\mijnbestanden en zou het moeten werken. Het idee is dan dat ik mijnbestanden wel steeds bij me heb maar niet steeds van USB werk.
Ik zal deze methode in de komende periode eens uit testen.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

roy_043

Citaat van: H@rm op wo 09 12 2009, 12:20:39Ik vermoed dat er in het b.arg bestand ergens een foute verwijzing zit waardoor hij steeds vast loopt. In b.arg zijn nl. meerdere instellingen en verwijzingen naar die zelfde usb-stick gemaakt.
Is het probleem niet dat jouw USB-stick, afhankelijk van de hardwareconfiguratie, steeds een andere stationsletter krijgt?

H@rm

Citeer
Is het probleem niet dat jouw USB-stick, afhankelijk van de hardwareconfiguratie, steeds een andere stationsletter krijgt?

Nee hij heeft steeds dezelfde letter. Het lijkt er soms meer op dat mijn usb nog niet helemaal "wakker" is voor autocad.

Als alles wel werkt zoals eerder door mijn omschreven, dan licht het echt aan de communicatie tussen acad en een nog niet "wakkere" usb stick. Het is nl. niet zo dat ik niets kan doen van af die usb-stick. Ik werk op deze manier al ruim een half jaar zonder problemen. Maar dan steed met 1 profiel.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

bart

Dat blijkt inderdaad ook te kunnen ik heb het net even geprobeerd
Er zal wel een typefout of hoofdletter in het pad staan.die niet klopt.
heb je wel "" om het pad geplaatst anders kan windows niet met spaties omgaan
Let er op dat een usb stick niet altijd de zelfde drive letter krijgt toegewezen
Het kan ook zijn dat de responstijd van de usb te lang is en er een timeout ontstaat
Vooral als je met vista werkt en alle beveiliging aan staat

het profiel wordt ook op het systeem opgeslagen als je het 1 keer hebt geladen
kan je het dan zonder arg opnieuw gebruiken zoals ik hierboven al beschreef
waarbij ik er wel vanuit ga dat het een  nettjes gemaakt arg bestand is waar de profielnaam correct in zit
en je onder options ->profile ook de juiste naam te zien krijgt
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart