yoin

martijn

Hallo allemaal,

Iets lukt me niet en kan eigenlijk ook geen oplossing vinden. In acad 2008 hadden we hier een toolpalette met arceringen erin. Deze waren erin gezet door ze te selecteren en daarna in de toolpalette gesleept. Dit waren associatieve arceringen en kwamen er ook weer associatief uit. (houden de rand van de boundary aan bij het strechen)

Als je ditzelfde wil doen bij acad 2010, dan maakt hij associatieve arcering automatisch een polyline om de arcering. Wil je deze selecteren en weggooien, dan ben je ook je arcering kwijt. Deze zijn aan elkaar gekoppeld. Dit zou niet heel erg zijn, maar nu kun je hem ook niet in je toolpalette zetten.
Het is nu alleen mogelijk om arcering die niet associatief in je toolpalette te zetten, maar deze arcering veranderd niet automatisch mee met stretchen o.i.d.

Nu kun je in acad 2010 m.b.v. grips de arcering vrij eenvoudig aanpassen, maar het zou toch fijner zijn als deze vanzelf veranderd.

Weet iemand hier een oplossing voor of een systeemvariabele dat de arcering weer reageert als in acad 2008??

Alvast bedankt voor de moeite.

Groetjes Martijn

H@rm

Martijn,

In Opties> Selection > Selection mode het vinkje bij Associative Hatch weghalen zou volgens mij een oplossing voor jouw probleem zijn.
Er is vast een variabele maar die weet ik niet.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

martijn

Werkt als een trein. Super
Het zijn vaak toch weer die simpele dingen die het leven een stuk makkelijker maken.

Bedankt

FastFiber